Full version: Designåret 2005
Jill-Ulrika
Regeringen har utlyst 2005 till designåret. Vad det kommer innebära är svårt att säga i nuläget, men ge gärna din syn på saken rolleyes.gif
Ullet
För mig spelar det ingen som helst roll, jag kör på i min vanliga stil, "the more the merrier" eller vad det heter eller om det är "Ingen kan få för mkt plantor av hundra olika sorter". *S*
birgitek
För mej blir det nog ett spännande år. Är mycket designintresserad, även när det gäller trädgård. Hoppas på massor med inspiration.
Birgit Ek
Hannele

Jag ville rösta på Form & funktion, men det var nåt tjafs om "Japanskt" efteråt...? unsure.gif
Blomstertanten
Jag kommer garanterat ha kvar samma kaos som vanligt ! rolleyes.gif

Har jag tur och hittar en liten tom fläck placerar jag senaste impulsköpet där. Och hoppas på det bästa ! tongue.gif

Har försökt någon gång att planera rabatten efter konstens alla regler
Men inte hjälper det ! Höga växter blir i min verklighet låga och låga blir höga eller så blir det fel färg ! unsure.gif
Eller så dör hälften och efterlämnar stora tomma hål sad.gif

Men i mina kaosrabatter där överlever allt ! tongue.gif
sleep.gif Nästan
Ullet
Låter som en kvinna i min smak.. laugh.gif Kaos är granne med Gud har jag hört. *S* Då passar mina oanpassade rabatter bra, jag vill mkt men det blir som det blir, lite hipp som haver. wub.gif wub.gif
kerstin z5-6
Jag hoppas på stimulerande inspiration laugh.gif fast inte så mkt japanskt -två lönnlöv i kors är inte riktigt min stil laugh.gif laugh.gif
Ullet
Du glömde ett ton grovt grus Kerstin och en kratta..... wink.gif wink.gif
Sulawesii
Äh, det blir som det blir! tongue.gif
Men, nån gång i framtiden ska jag anlägga en riktigt snygg trädgård...... nån gång i framtiden tongue.gif .
Lena N
Planerna = Form o Funktion rolleyes.gif

Verkligheten = Kaos laugh.gif

Jobbar ständigt på att överbrygga gapet mellan planer och verklighet. tongue.gif
Tesa
Äh...vem bryr sig????

inte jag iallafall...är traditionalist av hävd.....när man gjorde saker för att de skulle fungera och vara vackra att se på...
...nu gäller det bara att hitta på nåt nytt...så man kan skapa sig ett namn....skit samma om det fungerar....gäller alltifrån teskedar till traktorer.....(obs...läses med viss ironi...)
kerstin z5-6
Gärna ett ton grovt grus -har du nåt över sänd hit det smile.gifsmile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
renate
Jag kör på som vanligt,hoppas att det jag har planerat kan jag slutföra.
Inspiration skadar aldrig.Titta lite i den nya tidningen som kom istället för Min trädgård....men en prenumeration blir det inte, tror jag.Kommer att kräver tillbaker pengarna.
Jill-Ulrika
CITAT (Hannele @ 13-01-2005, 13:53)

Jag ville rösta på Form & funktion, men det var nåt tjafs om "Japanskt" efteråt...? unsure.gif

Sorry, jag visste att jag inte skulle valt japansk trädgård efter form och funktion men jag kunde inte låta bli, fint hjärta i alla fall smile.gif
ingmet
Den 7 februari börjar jag på Medborgarskolans Trädgårdsarkitektskurs i Näsby Park, Sthlm. Under 5 tillfällen ska vi lära oss rita trädgård vilket ska bli oerhört kul.. dessutom att få tjuvstarta med trädgårdspyssel innan vintern släpp är också skönt.. Mitt mål är att rita in växthuset på kartan.. något jag förhoppningsvis till våren kan köpa in.. Så mao rösta jag på alternativet om att det blir som vanligt.. "precis som jag..." rolleyes.gif
amaira
CITAT (Blomstertanten @ 13-01-2005, 14:43)
Men i mina kaosrabatter där överlever allt ! tongue.gif
sleep.gif Nästan

Ja, visst är det lustigt... och läckert.

Röstade på "inspiration", men tvekade inför
"Inget, jag förblir min egen även i blomsterlandet".

Tänker som så, att även om jag troligtvis lär fortsätta förbli min egen även i blomsterlandet, så kanske jag förhoppningsvis får några idéer/inspiration att göra om efter eget huvud... rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon