Full version: sådd inomhus
-asno-
När kan man börja så varmgroende perenner inomhus? Förra året började jag i mitten av februari, men nu kliar det så hemskt i såfingrarna rolleyes.gif

Tilläggsbelysning har jag, och ganska svalt. Det tycker åtminstone familjen som går i helly-hansen tröjor när jag börjat så laugh.gif

/Åsa
Sylvia
Du kan börja om du vill. Här finns 3 tidigare artiklar om vad du kan så förutom perenner (se länkarna efter texten på denna nr 3):

Fröfrossa
kerstin z5-6
Sätt dej på händerna biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif och vad du gör -så INTE Limonium än , inte heller digitalis eller annat storbladigt -de blir enorma innan mars -stockrosor tillhör samma kategori , kyl frö ..smile.gif
Eller strunta i mej o gör hocken du vill ...
sådd jan -utseende feb .. blink.gif
-asno-
Ja, jag vet. Vem hade inte impomea som blommade inne - 2m hög - förra året. Och i början på maj. Den ettåriga phloxen hade blommat klart när sommaren äntligen kom wacko.gif

Två veckor till kanske jag kan tåla mig, eller en då i alla fall laugh.gif

/Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon