Full version: Klematis-fråga
Tirre
Upptäckte i somras en för mig okänd klematis, när jag klippte ner min vildvuxna Korallkornell...
En upptäckt som gjorde mig glad, såklart.

Problemet är att jag inte har en aning om vad det var för sort.
Lät den därför vara inför vintern, men funderar nu på hur jag ska veta när jag ska klippa ner den. OM jag ska klippa ner den.

Det kom typ 2-3 blommor på den i somras, så den är inte så stor/åldrad.
Har ingen aning om ifall den blommade på årsskott eller fjolårsskott, eftersom den växt inne i buskens mörker och inte blommade förrförra sommaren (min första sommar i huset).

Jag har tyvärr inga bilder att lägga in här heller, eftersom jag inte hade digitalkamera i somras.

Nån som har nåt universaltips?

// Tirre
kristerh
Tycker du ska låta den vara och se om/när den blommar i år, och se om den blommar på årsskotten.
hur såg blommorna ut?,
krister
Agneta.D
Klipp inte ner den utan låt den stå kvar, så kan du se till våren hur den beter sig, skjuter den ur marken så kan du klippa ner det torra synd att du inte har någon bild på hur den ser ut. // Agneta.D
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon