Margaretha
Den varma vintern har gjort så att fuchsiorna som övervintrar på min inglasade balkong - något inklippta men med bladen kvar - har satt igång att blomma. Rikligt t.o.m.!
Tar de all sin energi till detta nu så att orken tryter när det blir sommar? Ska jag klippa bort blommorna? Det såg fånigt ut mitt ibland juldekorationerna. Var sak har sin tid!
Eller ska jag bara glädja mig och ge mycket näring till våren? sad.gif
kristerh
Det är nog ingen fara för sommarens blommning, den fortsätter att blomma hela sommaren trots att den blommar nu, ge den bara näring senare när den kommer igång.
krister
Caprice
Fuchsior måste inte vila över vintern..

Det är mao ingen fara på taket..

Hos mej blommar "Comet" nu... biggrin.gif

Caprice
Margaretha
Tack! Då vågar jag glädja mig över de fantastiska blommorna - även om det känns lite bakvänt i januari! wub.gif
Kajsa
Och mina står och blommar i mörkret i garaget, enstaka blommor men ändå.
Man planterar om dom när dom kommer ut i vår och då laddar fuchsiorna om. Där man säljer fuchsior står dom i ljusa växthus året runt utan vila.
Mia, zon 3
Mina har också blommat hela vintern - härligt! Svårt att ta fram saxen, bara....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon