Full version: kommer ni ihåg......
lisselbo
Är nästan färdig med att måla om hallen, lite små detaljer kvar.
Innerdörren och ytterdörrkarmen tänkte jag måla när det har blivit lite bättre väder så att dörrarna kan stå öppna lite mera.
Bilder finns i mitt album "hallen före och efter".
Glasdörrarna in till vardagsrummet har jag tänkt att måla antikvita, är så fasligt trött på allt det bruna i detta hus, typ 70-tal.
mvh Marie
pisanggoreng
Snyggt! smile.gif
Gunvor Nilsson
Grattis Marie! Du fick en ny, fin och ljus hall! (Snygg färg du hittat till listerna!) Medan du fortfarande håller i trollspöet så tycker jag att du skall byta ut tyget på soffen till ett klatschigt nytt tyg och matchande tyg till kuddarna! Så sätter du pricken över I:et! wub.gif

/Gunvor
netaave
Snyggt jsg gillar den där gröna färgen, t.o.m. spegeln ommålad!
Betty
Vilket lyft! biggrin.gif
LenaTuring
Fantastiskt vad lite färg kan göra! Roligt att du valt en lite annorlunda färg till listerna och så har du ju matchat gardinerna till dem med. Skulle tro att du upplever hallen lite större nu. kul! smile.gif
lisselbo
CITAT (Gunvor Nilsson @ 14-01-2005, 11:09)
Grattis Marie! Du fick en ny, fin och ljus hall! (Snygg färg du hittat till listerna!) Medan du fortfarande håller i trollspöet så tycker jag att du skall byta ut tyget på soffen till ett klatschigt nytt tyg och matchande tyg till kuddarna! Så sätter du pricken över I:et! wub.gif

/Gunvor

Jodå, har tänkt den tanken, ska bara hitta ett tyg som jag gillar och inte tröttnar så fort på.
mvh Marie
lisselbo
CITAT (LenaTuring @ 14-01-2005, 11:23)
Fantastiskt vad lite färg kan göra! Roligt att du valt en lite annorlunda färg till listerna och så har du ju matchat gardinerna till dem med. Skulle tro att du upplever hallen lite större nu. kul! smile.gif

Hallen känns nästan dubbelt så stor nu.
Tycker att det är så tråkigt att det alltid (nästan iallafall) ska vara vita lister och karmar/foder. Det roliga med gardinerna är att dom har legat i flera år och inte passat i något fönster, nu fick jag användning för dom efter en stund vid symaskinen.
mvh Marie
Yin o Yang
CITAT (lisselbo @ 14-01-2005, 11:35)
Tycker att det är så tråkigt att det alltid (nästan iallafall) ska vara vita lister och karmar/foder.

Vi har färg på våra dörrfoder och golvlister. Blivit inspirerade av Danmark, där detta är väldigt vanligt wub.gif
Din hall blev verkligen kanonfin - snacka om skillnad som natt och dag smile.gif
birgitek
Gillar verkligen ditt färgval. Superfräscht!
Birgit Ek
Caprice
Blev jättesnyggt, vilket lyft..!

En fråga bara... Ska taket vara brunt..?
Vi hade bara bruna tak i huset när vi flyttade in, har målat om överallt till vitt... Blir en jätteskillnad..!

Fö gillar jag färgen på listerna, blev en snygg brytning..

Caprice
netaave
Taket är väl naturligt träfärgat tycker jag, eller? i så fall tycker jag inte det behöver målas. Våra kompisar gjorde dumheten att vitlasera ett trätak för dom vile ha ljusare och det blev inte alls bra. Ett naturligt åldrat trätak är ju otroligt vackert.
lisselbo
Tills vidare får taket vara som det är. Tror att det blir bökigt att måla det eftersom spikarna är klädda med nå´n sorts "mässingsknopp".
mvh Marie
netaave
Det är iofa bara att pensla med shellack över innan man målar! Blir väl inte sååå jättesnyggt kanske.
Iris i V-botten
CITAT (lisselbo @ 14-01-2005, 11:35)
Det roliga med gardinerna är att dom har legat i flera år och inte passat i något fönster, nu fick jag användning för dom efter en stund vid symaskinen.

Känner igen gardintyget. Hade det i köket innan vi tapetserade om .
Numera finns det hos min mamma också det efter lite fix.
Jag har "gamla" gardiner utspridda över hela släkten.När jag blir trött på ett par får nån annan använda dem . Tycker att det är onödigt att de ska ligga och ta plats i garderoberna.
Som ni förstår så tycker jag om att byta gardiner . Däremot vill jag aldrig möblera om.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon