|
Fialotta
14-01-2005, 12:43
I dag är det vår i luften, solen skiner och det är plusgrader.. snacka om att man blir glad alltså, började i rena yran att putsa fönster.. är väl ett vårtecken Hoppas att det fortsätter på den här vägen...inga snö nu...näää jag välkommnar våren...gör inget alls om den är tidig...ju längre blir den.
Sthlms skärgård är vacker i dag
Ja, visst är det vår i luften  , underbart! Kom på mig själv med att börja titta efter vårblommor - men det är i alla fall för tidigt. Vill inte se dem än. Än väntar "vintern" runt hörnet...
Fialotta
14-01-2005, 12:49
Hej Amaira
Vad snygg signatur du gjort, hur har du gjort...jättenyfiken o avis
Åh tack *rodnar lite*. Jag brukar "jobba" med (leka  ) mina foton i bildbehandlingsprogrammet Corel Photopaint. Texten har jag skrivit själv och mixtrat lite med. Fjärilen är mitt eget foto(en blåvinge) och mixtrat lite med. Hjärtat har jag tagit  från nätet (och mixtrat liiite med) och gubben har jag tagit från nätet och lagt till efter alltihopa.
Eva i Skåne
14-01-2005, 13:59
Här i Skåne känns det också som vår idag och jag såg EN blommande snödroppe på vägen hem  . Blev så inspirerad av solen så när jag plockade ner ljusslingan från äppleträdet passade jag på att klippa trädet också. Sen klippte jag i ett par buskar också, vilket kanske inte var lika klokt, men de har tålt mycket, är nog av en odödlig sort, tror jag
Och jag såg blommande Primula + Tibast på väg till tandläkaren! Fanns antagligen mer att se men jag hade inte ögonen med mig, bara tänderna.
kristerh
14-01-2005, 16:04
Läste just i tidningen att det är någon på gotland som fått smultron som dessutom mognat krister
netaave
14-01-2005, 17:19
Vår nu, sen blir det väl snöoväder i mars när man verkligen vill det ska vara vår. Men man kan ju alltid hoppas och hålla tummarna för att det inte blir mer vinter.
Joodå luft har vi - men ingen vår i den. Minus 6 grader nu... *brrr!* Men man får väl vara glad att det är härligt solsken och alldeles vindstilla.
pisanggoreng
15-01-2005, 09:42
Skåne: -5 idag på morgonen...
Ha, vår i luften... det är -5 här också. Men det är nog lika bra. Varma januaridagar brukar alltid bli bakslag i mars. Frågan är om det har varit för varmt för länge redan.
Eeyore
minus 4 o sol nu ska vi se möjligheterna tycker jag o för en gångs skull i jordens långa liv o i vårat sekundsnabba besök på jorden kan vi väl få EN vår som kommer så här tidigt ""januari 2005 då minsann började våren rean i januari ska vi minnas"" mina penseer blommar o har gjort så hela vintern lite tilltufsade av kung bore o herr storm men blommar gör dom o mina ögon söker sej ut i skogs dungen o letar efter blått gå in på min site förra året o lyssna lite på vårfågeln o se några blåsippor här
Copycat
15-01-2005, 10:57
Hejsan ! Här i Sundsvall är det närmare -7 grader och riktigt rått. Snö, det fanns det innan regnet så det ligger ett 20 cm. tjockt islager överallt i hela trädgården. man kan ju undra när det töar bort sen, till midsommar eller Nä, nu längtar man bara till sommaren och värmen
netaave
15-01-2005, 12:23
Minus 7 har vi här också nu.
Bara lugnt! Snart är det februari och då kommer vargavintern!
Om det är vår vet jag inte riktigt,-8,9° i morse,sedan solsken.Gick en långpromenad med min kompis och hunden.När jag kom hem tittade jag i trädgården,Snödropparna är nästan ferdiga att blommar, jag lade granris över.I morgon ska jag sätter in en ny glasruta i växthuset,stormen tog rutan.Det är -2,8° nu och vindstill.
Bjäbban
15-01-2005, 16:09
Var på brukshundklubben i dag, och fick syn på vita konstiga saker i gräset, alldeles fullt, var ju tvungen att gå och titta, kunde det vara… Jo minsann blommande Tusenskönor!!!! Är inte det en sommarblommar???? I min egen trädgård blommar vintergäck för fult och övriga vårblommor har ”stucket upp näsan”
CITAT (Virgo @ 15-01-2005, 14:11) Bara lugnt! Snart är det februari och då kommer vargavintern! nå? visst blev det en dj..la vinter?
CITAT (Virgo @ 17-02-2005, 23:55) CITAT (Virgo @ 15-01-2005, 14:11) Bara lugnt! Snart är det februari och då kommer vargavintern! nå? visst blev det en dj..la vinter? Nää... ingen "dj..la" vinter - men en underbar vinter, en årstid då det vinter ska vara. Fast jag längtar också till våren...Kul att du tog fram den här tråden igen  .
Här uppe i zon 6-7 har vi inga vårtecken ännu, förutom att det har blivit ljusare. Sitter nu och lyssnar på det underbara ljudet av en traktor som skottar bort snön som VRÄKTE ner igår. Läste faktiskt i en av våra lokaltidningar att dom siktat sångsvan mot fjällvärlden till(?) Det måste ju ha blitt lite fel i navigeringen.
Vill bara säga välkommen till Agger. Så nu gör jag det:
Välkommen hit, Agger!!
Tack amaira!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|