Gabi
Hej!

Har vinterförvarat mina pellisar svalt med lite ljus. Är ändå rädd att de skall dö av svält. Går det inte att plantera om dem redan nu? Inneväxter går ju att plantera om nu enl. ett Tv-program vad det nu heter. vad säger ni erfarna?

Gabi
*hehoc*
Du ska nog inte plantera om dina "pellisar" förrän du ser nya skott bryta ut. Börja vattna lite varsmt i stället och ÖKA LJUSET!
Gabi
Ja! Det får bli lite varmare med tillskottsbelysning i tvättstugan Använder vanliga ljusrör men det borde ju fungera. Tack för rådet. Vågar knappt inspektera pellisarna...

Gabi
Åsa, mälardalen zon 2
Pelargoner dör inte i första taget så så bråttom är det inte med omplanteringen.

Mina pelargoner står nerknökade i en papperskasse i förrådet i mörker och +5C och är praktiskt taget helt torra. Jag brukar ofta inte plantera dem förren mars-april för det brukar inte finnas plats för dem inomhus någon längre tid, och dö av ev. närings eller vattenbrist brukar de inte göra.
Katti med torpet
Jag har haft mina pellisar i torpets köksfönster hela vintern. Temp 10-15 grader och norrfönster. De har blommat, om än sparsamt och tappat några blad. Jag har vattnat när de har blivit torra så de har inte direkt fått någon vintersömn.
Hade de behövt ha det kallare /torrare? Nu har de ju varit igång hela vintern om än på lågväxel?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon