Full version: Lycklig, lycklig!
Tirre
smile.gif smile.gif smile.gif

Gjorde ett besök på Myrornas nu efter lunch.
Kom tillbaka till jobbet med inte mindre än 7 spännande trädgårdsböcker för den sammanlagda summan av 170:-!!!

Nu kan det snöa och "vintra" ett tag igen - kvällarna är räddade för de närmsta 2 månaderna!
biggrin.gif

Bl a:
"The one hour garden" - som utlovar att man inte ska behöva ägna mer än en vecka om året på att sköta om sin trädgård...

"A small garden designer's handbook" - med fantastiska bilder!

"Örter som botar" - enda boken jag hittat hittills där det inte bara står att "den här örten används att bota urinvägsinflammation...", utan som faktiskt har recepten också!!

"Flower's of the Mediterranean" - när jag efter vårens nybörjarkurs lärt mig både fråga efter vägen och beställa smaskiga luncher på italienska, så kanske det blir en liten tripp till Medelhavet... Dessutom har den ett kanonbra lexikon med förklaringar för botaniska termer på engelska, så att man slipper undra vad "sepal" betyder t ex...!

Så längtar ni efter våren och har svårt att sitta still - ut och fynda på second hand-marknaden!

// Tirre

(PS! Till Anna-Panna kan jag passa på att meddela att jag mailat dig - hittade Sven Gréens "Året om i trädgården" som jag tänkte skicka dig!)
Fenja
Grattis, det finns inget bättre än secondhandböcker! Jag besöker ofta dessa trevliga guldgruvor.
Mvh
Fenja
Anna_Panna
Tirre, vad generöst av dig att tänka på mig och min nya trädgård!

Jag blir imponerad (igen!) av alla människor på det här forumet. Tänk om hela världen var så här!

rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon