Full version: s i max 5 grader
jessica zon6
Nu har jag fr av bl.a. lysimachia ciliata och angelica gigas,och har hittat en lnk p AoT om frsddsrd.Dr det str ;s i max 5 grader oregelbunden groning oftast flera mnader.Hur ska jag gra nu d,s,och stta ut i snn och vnta till vren p grodd,eller placera i kylskp.Gror de d i kylskpet,eller senare om jag tar in sdden efter ngra veckor till12grader?Hur har ni gjort? smile.gif Tacksam fr svar/jessica
Fenja
Jag brukar stlla sdderna ute, om det finns sn r det bra att lgga sn ver. Tck krlen med fiberduk s slipper du ogrsfrer i sdden.
Mvh
Fenja
kerstin z5-6
du kan stta ut dem ett tag -ta in o se om de gror -gr de inte det -stt i kylskpet -en hel del stter igng dr ute i kylen -nr tv groddar kommit brukar jag ta ut sdderna ur kylen -resten gror d i hgre temp tongue.gif
Helen i Pite Zon 5
Just den sorten av Lysing har jag inte prvat men vl ngra andra och jag stller ut frsdden, det gller samma med rdkvannen, det gror i brjan p maj. /Helen
Helen i Pite Zon 5
4 svar inom 5sek. biggrin.gif /Helen
jessica zon6
Tack fr hjlpen!Ni r bara bst!!! smile.gif smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon