mollys_matte
Fick en vxt av en slkting, en "Zanthoxyum odorum" eller "Lucky leaves"
Det skumma r att p den lilla lappen som satt i krukan om hur man ska skta den str det "Propagation Prohibited" och vad jag frstt s betyder det att man inte fr frka den?!?

Har ni sett det p nn vxt nn gng? tyckte det var skumt!
Hur ska de veta om man lyckats frka den? Eller fr man inte fr att det typ r som en gremling eller s? S avkomman blir ond??? blink.gif
kerstin z5-6
licensavtal snarare , vissa rosor heuchera mfl har sdana .. tror inte det r prio 1 hos polisen .Men du fr inte frka o slja
mollys_matte
Okej, jag har ju bara inte sett det frut!

Hur i hela friden ska de kunna ha koll p snt?

Jag menar, nn kan ha ftt en stickling av nn som ftt den av nn som... ja du frstr!
Men iochfrsig, alltid r det ngon som blir avskrckt!
Jag tycker den r klurig att ens hlla vid liv jag!
kerstin z5-6
Det r nog mer till fr terfrsljare plantskolor osv ..
Ingrid p Vstkusten
Frka fr kommersiell frsljning r frbjudet men det r inte frbjudet att dela plantan och ge bort den :-)
mollys_matte
om man ens fr den att verleva ja...
Klippte den lite fr den var lite skranglig p nt hll, och ptade faktiskt ner de tv grenarna i jorden.
Fast den ser fasligt lessna ut... Tror inte de kommer ta sig!
Tangerine
Har aldrig hrt talas om detta frut. Bra att det inte gller oss amatrer smile.gif !
mollys_matte
Gller gr det vl skert, men tror inte ngon lgger nn energi p att ta sklla p mig om jag lyckas f de dr tv sm grenarna att ta sig tongue.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon