Unni
Hej

Jag behver tips p en vxt som jag kan leda upp p ett bord och som sedan kan bre ut sig dr. Frsdd naturligvis och bordet str utomhus. Vxten fr grna blomma eftersom tanken r att det skall bli ett blombord. He-he! Krukan, ca 25 cm i diameter, kommer st under bordet p en hylla och de frsta stnglarna leder jag upp genom parasoll hlet.

Jag gjorde detta frra ret, men jag tyckte inte det vxte ngot srskilt bra. Kanske var det fr att jag tryckte ner tv blomman fr dagen och en blomman fr natten i samma lilla kruka? Det blev lite trngt kanske. Jag har drlig koll p vad dessa klttrare krver.

Eftersom vxten skall bre ut sig r det kanske bttre med en hngande vxttyp n en som strvar uppt.

Tacksam fr alla tips s sommarens blombord blir bra.
Unni
Milex
Krasse kanske?
Sylvia
Krasse var ocks min frsta tanke, ngra stycken slinger-sdana allts. Men du, kan du inte ta en mer rejl kruka, d blir vxterna mycket strre och yvigare!
Unni
Strre kruka kan jag vl ta om jag stller den p marken, men grejen r att jag har hittat en kruka som passar perfekt p den lilla hyllan mitt under bordet. Jag antar att den egentligen r fr att stlla pararollen p. Bordet r ett snt gammaldags gjutjrnsbord med krusseduller och den rullade krukkanten hnger p tre krusseduller s krukan sitter som gjuten s att sga...

Krasse r ett bra frslag, det har jag inte tnkt p fast jag alltid har krasse i trdgrden.
Tesa
CITAT (Unni @ 14-01-2005, 22:53)
Strre kruka kan jag vl ta om jag stller den p marken, men grejen r att jag har hittat en kruka som passar perfekt p den lilla hyllan mitt under bordet. Jag antar att den egentligen r fr att stlla pararollen p. Bordet r ett snt gammaldags gjutjrnsbord med krusseduller och den rullade krukkanten hnger p tre krusseduller s krukan sitter som gjuten s att sga...

Krasse r ett bra frslag, det har jag inte tnkt p fast jag alltid har krasse i trdgrden.

Blir det inte lite mrkt drnere under bordet till o brja med? unsure.gif Du kanske fr ha ordentlig fart p vxten innan du stter den dr....
Trnrosas kjortel..Rhodochiton hade vl kunnat va nt....
pejori
blomma fr dagen r bra smile.gif
och svartga wub.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon