Full version: Té-planta
Christoffer
Kan man få tag på en Camellia sinensis någonstans? Alltså som redan har hunnit bli en planta eller om man kan få köpa sticklingar i Göteborgsområdet? Det är tänkt som en present till en téfrälst.
Sylvia
Pröva i Botans butik, de har haft den då o då.
Christoffer
Var ligger Botans butik?
e_sedell
Var får man tag i frön? Jag har inte ens sätt det. Det skulle vara coolt att ha en teplanta hemma, då kan ni räkna med sticklingar...
Christoffer
Jag beställde téfrön från pirkum.nu en gång, riktiga bamsingar till frön. Dessvärre så kom det ingen planta sad.gif
e_sedell
Vet du om de ska till mässan? För annars ska jag ta och beställa, vill ha en vildpelagon (P. iocastum) också. De är ju jätte fina! rolleyes.gif
Christoffer
Nej, jag vet inte om de ska till mässan. När börjar mässan då? Alltså i Göteborg.
e_sedell
Det vet jag inte, jag ska på Älvsjö 27-30 mars. Sen ska det väll vara mässa på lisseberg va? Dit kanske jag ska...
Christoffer
Ja, Liseberg hade en förra året, så jag hoppas att den har det det här året också. Ser fram emot onsdagen, då Gröna rum börjar igen! biggrin.gif
e_sedell
Vilka datom var det i fjol? Vet du när det är i år?
Ja gröna rum ja, är det nu på onsdag? Jag tycker
inte det är så bra, hon är så mesig! Vi skulle ha
ett program i stil med de där 3 engelsmenen som
går på BBC prime. De har riktig tur med vädret tongue.gif
jag har sätt 12 program och på de så var det sol
3 ggr! biggrin.gif
Ingrid på Västkusten
Botans butik ligger i Botan såklart *LOL*

Hälsar Ingrid
Ingrid på Västkusten
Läs mer på;
http://www.liseberg.se/intro.asp
e_sedell
Taaaaack så mycket smile.gif
Christer C
När går dom "tre engelskmännen" på BBC?
e_sedell
Jag vet faktist inte, vi såg på dem på några trädgårdslektiner och sen har jag sätt dem några gånger hemma. Kolla i EPG!
Sylvia
CITAT (Christoffer @ 03-03-2003, 19:19)
Var ligger Botans butik?

Göteborgs Botaniska Trädgård med butik ligger mitt emot Slottskogen...
Dan i Nacka
CITAT (e_sedell @ 03-03-2003, 19:43)
Var får man tag i frön? Jag har inte ens sätt det. Det skulle vara coolt att ha en teplanta hemma, då kan ni räkna med sticklingar...

Fröer till teplanta kan man beställa hos Impecta
http://www.impecta.se/
Har själv petat ner några nu och väntar otåligt.
Christoffer
Hur skulle man gå tillväga för att odla téfröna nu igen?
Sandpappra och lägga i jord, eller vad mer?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon