Honungssmulan
14-01-2005, 23:22
Jag r en lycklig gare till en mysigt igenvxt koloni i Lund men har inte pengar till att frverkliga alla mina drmmar om blomsterprakt eftersom jag inte ar gjord av pengar. Vet ngon om det finns ngon frfirma som har ngot lgre priser p sitt fr? Jag bytar ocks grna bort mina enorma mngder av hallon, aklejor, Spansk krvel. daggkpa etc.
mvh annika i lund
Hej!
Vet du vad? Jag har faktiskt massor med frn som jag kan dela med mig av till ngon. Det r nd inte roligt att alltid odla samma sak varje r. Skicka ett meddelande till mig s kan vi diskutera om jag har ngot intressant i blom- och grnsaksvg.
Gabi
kerstin z5-6
15-01-2005, 00:28
Det bsta r faktiskt att nska sig frer hr -de som finns hr har kopisa mngder frer ... men inte just nu eftersom vi inte vet vad du vill ha ..
sa, mlardalen zon 2
15-01-2005, 12:11
Japp billigaste sttet r nog att tigga frer. Mnga frer hller fler n ett r ven om det finns sorter som inte har s hllbara frer (ex. dill br man kpa hyfsat nytt fr av).
+Ofta brukar det finnas olika prisklasser p frer, morotspsen fr 7kr kan ofta vara lika bra som morotspsen fr 20kr, oftast r det bara olika sorter, men smak och utseende kan vara lika bra p det frdiga resultatet.
Mnga gamla vanliga vxter som ringblommor, krasse och liknande r ofta inte s dyra i frinkp och de kan ge en massa blomprakt fr en lg summa.
Om man sedan lr sig hur man odlar eget fr av vissa vxtslag s kan det bli billigare i framtiden.
Helen i Pite Zon 5
15-01-2005, 17:22
Jag har frer ver av Angelica archangelica-Vir Kvanne, Hablitzia tamnoides-Rankspenat, Hieracium villosum-Ullfibbla, Hypericum perforatum-kta Johannesrt, Mertensia virginica-Prlemofjrva, Symphyandra pendula-Kaukasisk Elfenbensklocka, Symphyandra wanner-liten violett klocka, Sisyrinchium graminoides-Bl Grslilja. Mot ett frdigt frankerat svarskuvert s skickar jag frn till dig eller om ngon annan r intresserad av ngon/ngra/alla sorter. Maila grna! /Helen
Jag har ox fren ver, skicka ett pm om det r ngot srskilt du nskar. Chilipeppar, grnsaker och perenner, men frn frra ret.
/sa