Honungssmulan
14-01-2005, 23:22
Jag är en lycklig ägare till en mysigt igenväxt koloni i Lund men har inte pengar till att förverkliga alla mina drömmar om blomsterprakt eftersom jag inte ar gjord av pengar. Vet någon om det finns någon fröfirma som har något lägre priser på sitt frö? Jag bytar också gärna bort mina enorma mängder av hallon, aklejor, Spansk körvel. daggkåpa etc.
mvh annika i lund
Hej!
Vet du vad? Jag har faktiskt massor med frön som jag kan dela med mig av till någon. Det är ändå inte roligt att alltid odla samma sak varje år. Skicka ett meddelande till mig så kan vi diskutera om jag har något intressant i blom- och grönsaksväg.
Gabi
kerstin z5-6
15-01-2005, 00:28
Det bästa är faktiskt att önska sig fröer här -de som finns här har kopiösa mängder fröer ... men inte just nu eftersom vi inte vet vad du vill ha ..
Åsa, mälardalen zon 2
15-01-2005, 12:11
Japp billigaste sättet är nog att tigga fröer. Många fröer håller fler än ett år även om det finns sorter som inte har så hållbara fröer (ex. dill bör man köpa hyfsat nytt frö av).
+Ofta brukar det finnas olika prisklasser på fröer, morotspåsen för 7kr kan ofta vara lika bra som morotspåsen för 20kr, oftast är det bara olika sorter, men smak och utseende kan vara lika bra på det färdiga resultatet.
Många gamla vanliga växter som ringblommor, krasse och liknande är ofta inte så dyra i fröinköp och de kan ge en massa blomprakt för en låg summa.
Om man sedan lär sig hur man odlar eget frö av vissa växtslag så kan det bli billigare i framtiden.
Helen i Piteå Zon 5
15-01-2005, 17:22
Jag har fröer över av Angelica archangelica-Vir Kvanne, Hablitzia tamnoides-Rankspenat, Hieracium villosum-Ullfibbla, Hypericum perforatum-Äkta Johannesört, Mertensia virginica-Pärlemofjärva, Symphyandra pendula-Kaukasisk Elfenbensklocka, Symphyandra wanner-liten violett klocka, Sisyrinchium graminoides-Blå Gräslilja. Mot ett färdigt frankerat svarskuvert så skickar jag frön till dig eller om någon annan är intresserad av någon/några/alla sorter. Maila gärna! /Helen
Jag har oxå fröen över, skicka ett pm om det är något särskilt du önskar. Chilipeppar, grönsaker och perenner, men från förra året.
/Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.