kristerh
Fick ett ryck o storstädade hela huset, dammat lister o allt annat, dammtorkat väggar wink.gif våttorkat golven, rivit loss badkaret städat under,
torkat alla garderober o skåp, torkat alla dörrar mm pust pust, men nu när det är klart känner man sig nöjd tongue.gif katten har fått ligga under överkastet hela dagen, hon brukar gömma sig där när det är risk för att dammsugaren kommer fram.
krister
netaave
Vi har också gjort ett rejält röj här idag i samband med att vi avjulade.
Visst känns det skönt och visst är man nöjd med sig själv. Jag sydde nya köksgardiner av bara farten.
rutis
Åh, va härligt det låter, själv håller jag för fullt på med å renoverar köket så matbordet står i vardagsrummet, spisen är fortfarande inpackad sen leveransen, alla skåp är nedrivna, flyttkartonger med porslin i halva huset... Men det ska väl förhoppningsvis bli fint när det blir klart. Även om man tvivlar på att det kommer bli klart... unsure.gif
cic
Idag har jag.. Sovit länge, ätit frukost i lugn och ro, suttit framför datorn, gått en lång promenad, suttit på bibblan samt druckit många koppar kaffe. Nu kollar jag på fotboll! Det är ju lördag!

(Jag har vikt lite tvätt också. Tusan, då HAR jag gjort NÅT vettigt idag.. tongue.gif )
Sollan
Jaha ja, själv var jag och handlade frön och sticklingar på Rockdala. Disken får vänta... Man får ju prioritera!
cic
CITAT (Sollan @ 15-01-2005, 16:58)
Jaha ja, själv var jag och handlade frön och sticklingar på Rockdala. Disken får vänta... Man får ju prioritera!

Precis rätt inställning! biggrin.gif
Hannele
Igår har den äldste sonen storstädat köket och en annan son städat badrummet! rolleyes.gif
Medans dottern har tränat styrketräning och spinning med mej.
Dzad
Och själv har du suttit och läst frökataloger då (med en vakande blick på sönerna då och då). eller? smile.gif
andersen
Och jag har burit ner granen.... hmmm två dagar försent men nu är det fixat,så visst är jag åxå duktig som en del andra som har städat.
ariana
Titta på trädgårdsprogrammet i morse fantastiskt vad en människa kan göra man blir inponerad kom ihåg 9,50 på lördag
så har vi vandrat 7-8km lätt att gå när det är lite frost
o strukit långa gardiner till rumsfönstret hängt upp känner mig nöjd
med detta
Snöflinga
Men oj wub.gif Menar du att du hann allt detta på en dag, Kristerh unsure.gif Bor du i rum med kokvrå ? Det skulle ta en vecka för mej, minst unsure.gif
Själva åt vi en lååång frukost, med morgontidningar. Tittade på L. Bengtssons morgonprogram. Tog en långpromenad innan lunchen. E.m.
bara lite slappt framför TV, för att kolla in tips och trav. Fika med goda vänner....... Inget nyttigt gjort, får spara det till måndag rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (kristerh @ 15-01-2005, 16:10)
Fick ett ryck o storstädade hela huset, dammat lister o allt annat, dammtorkat väggar wink.gif  våttorkat golven, rivit loss badkaret  städat under,
torkat alla garderober o skåp, torkat alla dörrar mm pust pust, men nu när det är klart känner man sig nöjd  :P katten har fått ligga under överkastet hela dagen, hon brukar gömma sig där när det är risk för att dammsugaren kommer fram.
krister

113 kvadratmeter!!! ohmy.gif
Vi har 86 och det tar nog ett par dagar (eller tre) för min hälft att hinna med allt du hann med på en dag ohmy.gif laugh.gif biggrin.gif
Inte konstigt att du känner dig nöjd efter sånt jobb wub.gif

Felix är inte rädd för dammsugaren... han är van eftersom han fönas efter varje bad.
Ciczi
Jag var också nyttig igår. Jag hann med att träna en timme. Sedan var jag i affären och handlade mat.Efter detta gick det av bara farten att stoppa tomtarna i sommarsömnen. laugh.gif, ta ner adventsstjärnorna och ljusstakarna.. Vi fick en soffa av min moster förra helgen som vi inte hunnit att ställa på plats eftersom granen stod på hörnbordet i den gamla och granen skulle ut först innan vi flyttade ut den gamla soffan. Så granen åkte ut. Jag fick sedan dammsuga barr i hela hörnan. När jag ändå var i farten tog jag och dammsugade av den gamla soffan. Och sedan moppade jag golvet under soffan. Det var ett tag sedan. wink.gif
När mopp och dammsugare var framme tog jag sovrummet, hallen, resten av vardagsrummet och i köket lade jag mig på alla fyra och skrubbade golvet. Dessutom tvättade jag för första gången ordentligt sedan innan jul.

Min sambo fick de stora äran att bära bort soffan (med viss hjälp så klart), dessutom fick han laga mat. Fattas förresten bara annat när jag städar hela kåken och tvättar och.... laugh.gif

Jag satte mig sedan nöjd ner i den nya mysiga soffan och tittade på film med gott samvete... Det dröjde inte länge innan jag sov framför TV:n.

Ciczi
Tesa
...och jag njuter fortfarande av sviterna av att ha städat före jul........ rolleyes.gif ...
Sollan
CITAT (ciczi @ 16-01-2005, 09:08)
När jag ändå var i farten tog jag och dammsugade av den gamla soffan. Och sedan moppade jag golvet under soffan. Det var ett tag sedan. wink.gif

Va - dammsuga u-n-d-e-r soffan.... Jösses!
MrNorth
Mmmm man blir verkligen rastlös såhär i vintermörkret. Jag var på cheapy och köpte virke till min sukiya-mon (japansk trädgårdsport med litet tak) som jag tänker snickra... det är ganska många bitar som ska figursågas med sticksåg, vilket betyder att jag har lite att göra i garaget tills det blir så pass varmt ute att man kan gräva hål och gjuta stolpskor. Det var tyst och skönt på byggmarknaden iaf wink.gif

Och så har jag städat huset... och sen var jag faktiskt på pappas skogsmarker och hämtade hem lite fina mossbeklädda stenar till framsidans rabatt... innan hade jag lagt helt nygrävda stenar i rabatten, men jisses vilken skillnad det blev med dessa mossiga granitklumpar smile.gif Väldigt snyggt tillsammans med azaleor eller vintergrönt smile.gif Ta inte för små stenar bara så ser det fånigt ut tongue.gif Rejäla klumpar som det krävs minst 2 man för att bära.

/Henrik
Sommartorparn
CITAT (kristerh @ 15-01-2005, 16:10)
Fick ett ryck o storstädade hela huset, dammat lister o allt annat, dammtorkat väggar wink.gif våttorkat golven, rivit loss badkaret städat under,
torkat alla garderober o skåp, torkat alla dörrar mm pust pust, men nu när det är klart känner man sig nöjd tongue.gif katten har fått ligga under överkastet hela dagen, hon brukar gömma sig där när det är risk för att dammsugaren kommer fram.
krister

Jösses,
hur hann/orkade du allt detta på en dag!?

För mig skulle enbart ett av momenten vara ett dagsprojekt.
ohmy.gif
kristerh
CITAT (Sommartorparn @ 17-01-2005, 09:00)
[hur hann/orkade du allt detta på en dag!?

För mig skulle enbart ett av momenten vara ett dagsprojekt.
ohmy.gif

Det var bara att jobba på wink.gif har inte så mycket grejjor som ligger framme,
när man väl sätter fart går det fort, men jobbigt, undra hur många kalorier man gör av med på ett effektivt städpass wink.gif jag var iallafall helt dösvettig efter "passet"
krister
Hannele
CITAT (Dzad @ 15-01-2005, 17:49)
Och själv har du suttit och läst frökataloger då (med en vakande blick på sönerna då och då). eller? smile.gif

tongue.gif Ja, nygamla trädgårdtidningar, men bäst att låta sönerna få jobba i fred!
Sommartorparn
CITAT (kristerh @ 17-01-2005, 11:57)
jag var iallafall helt dösvettig efter "passet"
krister

biggrin.gif
Är du en sån som springer mellan maskinerna när du har tvättstugan?
biggrin.gif

(jag har alltid förundrat mig över det fenomenet. verkar vara jobbigt att vara så där stressad......)

Jag mera lunkar......
men blir ändå trött!
smile.gif
kristerh
CITAT (Sommartorparn @ 17-01-2005, 13:47)
CITAT (kristerh @ 17-01-2005, 11:57)
jag var iallafall helt dösvettig efter "passet"
krister

biggrin.gif
Är du en sån som springer mellan maskinerna när du har tvättstugan?
biggrin.gif

(jag har alltid förundrat mig över det fenomenet. verkar vara jobbigt att vara så där stressad......)

Jag mera lunkar......
men blir ändå trött!
smile.gif

Nej, jag springer inte mellan maskinerna, har egen tvättstuga laugh.gif
jag tycker inte att jag är så stressad men det är ändå som ett gympapass wink.gif man stutsar upp o ner fram o tillb för det gäller ju att bli klar med en uppgift och sedan börja på nästa. ledigheten hägrar...
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon