Full version: Jelittokatalogen
Berit
Var beställer man Jelittokatalogen?

mvh
Berit
Helen i Piteå Zon 5
Du får skicka ett mail och begära deras katalog, jag fick min förra veckan och jag vill ha MASSOR av olika sorters fröer, men man måste ju "besinna" sitt habegär rolleyes.gif
https://www.jelitto.com/haupt_en.html
kerstin z5-6
Finns ett speciellt formular på hemsidan för katalog best
De går utmärkt att även göra sin best av fröer via mail när man kommer så långt, tycker onlinebutiken är lite trööög , och katalogen är fylld av såråd - och gratis
zaaritha
Oj--ja! Visst är det mängder av "vill ha"!
Men jag måste hålla igen--finns inte plats att så på...........
kerstin z5-6
jag har inga sådana spärrar smile.gif laugh.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif

Nu har en till katalog dykt upp med ...Norfields
Förkylda fröer till Lönn mfl ....håhå jaja
Sollan
CITAT (kerstin z5-6 @ 15-01-2005, 19:42)

hihihi....
Betty
Vid minsta tecken på förkylning.... ge dem Echinagard... tongue.gif laugh.gif laugh.gif

(f'låt Kerstin... kunde inte hålla mig!)
Caprice
CITAT (kerstin z5-6 @ 15-01-2005, 19:42)
jag har inga sådana spärrar smile.gif laugh.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif

Nu har en till katalog dykt upp med ...Norfields

Kerstin:
Vilken verkar "bäst"... Om du inte ser till nyhetens behag..

Jelitto eller Norfield..?

Caprice
kerstin z5-6
de är svåra att jämföra då Norfields är spec.på buskar o träd
jag beställer från bägge -attjo ! laugh.gif
Helen i Piteå Zon 5
Nu har det gått så långt att jag "tjuvbeställer" både för maken och mina trädgårdsvänner wub.gif dom tycker att jag skulle ha en "tyckommigsjälvtröja" så jag inte kan trycka på beställ-knappen på datorn. Tur att vi är många här som är såååå lika varandra biggrin.gif
kerstin z5-6
haha smile.gif Heja Helen smile.gif
Sollan
Jelittokatalogen - en himmel för frögalningar och ett helvete för frögalningarnas närmast sörjande....
Bleu Magenta
Jag beställde från Jelittokatalogen förra säsongen. Jag har inte fått någon ny katalog nu och undrar om man måste beställa katalog varje år eller om den kommer så småningom. Finns det mycket nyheter i årets Jelitto.
Caprice
CITAT (kerstin z5-6 @ 16-01-2005, 12:44)
de är svåra att jämföra då Norfields är spec.på buskar o träd
jag beställer från bägge -attjo ! laugh.gif

laugh.gif wub.gif

Caprice
kerstin z5-6
man brukar få en ny automatiskt -men den är ju gratis - du får klicka in dig på sidan o beställa -en del nyheter finns ,ja se hemsidan -där finns de
jelitto
Sara i zon 7
Hejsan!
Är det någon som ska beställa från Jelittokatalogen? Jag skulle vilja ha en enda fröpåse därifrån och tycker det känns onödigt att beställa själv.
Om någon ska beställa så betalar jag i frakten.

Sara
kerstin z5-6
Tyvärr har min best redan gått iväg -sad.gif
Sara i zon 7
Hejsan!
Är det någon som ska beställa från Jelitto? Jag ska bara ha en enda fröpåse och det känns onödigt att beställa själv.
Jag betalar ju i frakten om jag får hänga på nån annan.

Sara
Sara i zon 7
Ursäkta, jag trodde inte att det första inlägget gått iväg!
Sorry,

Sara
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (Sara i zon 7 @ 19-01-2005, 19:47)
Hejsan!
Är det någon som ska beställa från Jelitto? Jag ska bara ha en enda fröpåse och det känns onödigt att beställa själv.
Jag betalar ju i frakten om jag får hänga på nån annan.

Sara

Jag är inte 100% säker, men det lutar åt en beställning, vad är det du vill ha? / Helen
Sara i zon 7
Jag skulle vilja ha Polarkungsljuset. OM du ska beställa kan du väl höra av dej!

Sara
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (Sara i zon 7 @ 20-01-2005, 22:16)
Jag skulle vilja ha Polarkungsljuset. OM du ska beställa kan du väl höra av dej!

Sara

Har mailat dig! / Helen
Airamya
Måste bara berätta... Efter att ha läst om Jelitto-katalogen här i forumet så beställde jag den från dem. Fick svar att de skulle skicka den, men de skrev så här:
"Please forgive my curiosity, but we got several requests from
Sweden these days, and I'd really like to know where you got to know our
company from. An article? Heard of? Found online?
I'd appreciate your answer. Thank you so much!"

Kan det månne vara vännerna här på Odla som orsakat detta uppsving?
laugh.gif

Jag skrev till dem om detta formidabla forum, så nu är Odla.nu känt hos Jelitto smile.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon