|
Eivor på Väddö
16-01-2005, 10:28
Nog har jag för mig att enligt konsumentlagen får man inte lov att förutsätta att kunden vill fortsätta med en ny produkt, så att man ska lämna besked om man INTE vill ha den. Det borde väl vara så att det är om man VILL ha den så man ska meddela sig? Jag hade prenumerarat på en trädgårdstidning som jag tyckte var bra. Den här nya har jag inget intresse av. Och visst kan och ska jag meddela dem det. Men ändå - så gör man väl inte? Vad tycker ni? Eivor på Väddö
Hej Eivor. Jag håller med dig. Är också premunant och blev sur när det nu damp ner en "ljuvliga hem" tidning då man väntat sig en trädgårdstidning. Dom borde absolut ha meddelat det. Om det inte är så att man ändå får en trädgårdstidning och den här bara kom på köpet som ett "lockande-erbjudannde" att också börja köpa. Jag vet inte. Vi får ringa och höra oss för och klaga om de bytt ut vår trädgårdstidning. Hälsningar Kirw
CITAT (kirw @ 16-01-2005, 10:43) Om det inte är så att man ändå får en trädgårdstidning och den här bara kom på köpet som ett "lockande-erbjudannde" att också börja köpa. Jag vet inte. Nej kirw, tyvärr är det inte så. I brevet som medföljde 1:a numret av Drömhem & Trädgård står det redan i första raden att Din Trädgård upphört från och med årsskiftet och ersätts med den nya tidningen Drömhem & Trädgård. I en understruken rad i brevet står det att de bjuder på ett extra nummer helt utan extra kostnad, värt 43:-. (jag vill ha det här allra 1:a och för mig sista numret gratis...) Mycket finstilt allra längst ner står det "Om du mot förmodan inte önskar Drömhem & Trädgård och önskar återstoden av din prenumerationsavgift tillbaka, kontakta vår kundservice på telefon 08 - 5883 6593 eller fax 040 - 601 6355 eller e-post pren@lrfmedia.lrf.se Vänligen ange ditt kundnummer och eventuellt bankkonto som vi kan sätta in pengarna på, så undviker du postens avgifter." Jag tycker att det är fräckt av dem att bara ta för givet att vi prenumeranter vill ha den nya tidningen, utan att meddela oss innan om nedläggningen av Din Trädgård!
Eva i Skåne
16-01-2005, 14:49
Instämmer till fullo Jag försökte ringa i fredags, men kom inte fram. Hoppas de var nerringda av andra besvikna trädgårdsprenumeranter. Jag skrev ett mail istället.
Instämma med.Jag blev väldigt förvånat och besviken när jag läste att Din trädgård hade upphört.Jag kommer defenetivt inte att fortsätter prenumerationen.Har läst halva tidningen,jag är inte intresserat av husköp, antikviteter eller möbler,det var en trädgårdstidning jag prenumererade på, ingen inredningstidning.
Jag har precis avslutat min prenumeration och hoppas att det är många som gör det... Visserligen är jag intresserad av hus och inredning, men vill man ha en trädgårdstidning så vill man. Dessutom var hälften av inredningsreportagen och hela layouten så gott som kopior på Allt i Hemmets. Vem vet, kanske den tidningen också ska upphöra och denna blir en kombination av de båda... Synd, för jag tyckte Din Trädgård var en bra tidning, speciellt för en inte alltför erfaren trädgårdsfanatiker som jag själv. Karolina
Jag har också sagt upp min prenumeration. Tycker det är väldigt tråkigt att de tog bort Din trädgård, det var den bästa trädgårdstidningen.
Så; nu har jag sagt upp min prenumeration på Drömhem&trädgård, fd Din trädgård. Jag tror vi bli många som inte gilla den nya tidningen som är alledes för rörigt och har inte mycket med trädgård att göra.Kerstin Holmgren fick en sida,hur man plantera om krukväxter,plus en artikel om en trädgård. Den tidningen blir inte gammal tror jag.
Jag ringde och sa upp min prenumeration idag. Jag fick samtidigt veta att även tidningen Äntligen hemma är nerlagd från årsskiftet, Drömhem och Trädgård ersätter alltså dessa två. Anledningen skulle enligt kvinnan på kundtjänsten vara att "de tycker att det är roligt att prova något nytt".
Som Äntligen hemma blivit på senare år så är det väl lika bra det kanske  Prenumererade tidigare på den, men tyckte den bara blev sämre och sämre, så jag sade upp den redan för ganska länge sen... Tänkte ta en prenumeration på DIn Trädgård, men det låter som om jag skall vara glad att det inte blev av då...
Hannele
17-01-2005, 11:53
CITAT (Eivor på Väddö @ 16-01-2005, 10:28) Jag hade prenumerarat på en trädgårdstidning som jag tyckte var bra. Den här nya har jag inget intresse av. Du får ju pengarna tillbaka. Vad är problemet? Posten tar ju en avgift, som motsvarar 30% av tidningspriset, så egentligen är det ju smart att samtidigt med brevet skicka ett PROV-nummer av den nya tidningen. Själv tänker jag utnyttja det extra-nummer jag får på köpet.
Smekajsa
17-01-2005, 20:11
Jag tycker att "Drömhem & trädgård" var en mycket trevlig tidning!!!
Kul med lite nya tag.
fruberglund
17-01-2005, 23:36
CITAT (renate @ 16-01-2005, 15:36) Instämma med.Jag blev väldigt förvånat och besviken när jag läste att Din trädgård hade upphört.Jag kommer defenetivt inte att fortsätter prenumerationen.Har läst halva tidningen,jag är inte intresserat av husköp, antikviteter eller möbler,det var en trädgårdstidning jag prenumererade på, ingen inredningstidning.  Jag håller också med! Jag visste inget om detta och blev GRYMT besviken när jag fick min tidning idag! Jag som hade sett fram emot en smaskig Din trädgård och fick en j-la inredningstidning istället. Men hallååååååå, om jag vill läsa om inredning och fula tapeter köper jag väl en inredningstidning i så fall Och jag som tyckte Din trädgård var den bästa trädgårdstidningen som fanns  Nu har de nog bitit sig själva i foten. Jag tyckte det var en alldeles för rörig tidning med trädgård och inredning på varannan sida ungefär. Dessutom alldeles för mycket reklam!!! En annan liten notering bara. Bilden de hade på tulpansidan med rosa och vinröda tulpaner är återvunnen. Jag har precis läst igenom mina gamla trädgårdstidningar och den har varit med i ett tidigare nummer Jag kommer säga upp min prenumeration ögonabums!!!
Hannele
18-01-2005, 09:03
CITAT (fruberglund @ 17-01-2005, 23:36) En annan liten notering bara. Bilden de hade på tulpansidan med rosa och vinröda tulpaner är återvunnen. Jag har precis läst igenom mina gamla trädgårdstidningar och den har varit med i ett tidigare nummer  Ja, men sånt händer ofta, när man läser flera tidningar. Fotografen har rätt att sälja till hur många som helst!
Jag har också haft Din Trädgård och jag är lika besviken som de flesta andra här. Drömhemmet var inget för mig. Dags att skaffa sig en annan trädgårdstidning kanske.
Är Allt om Trädgård en bra tidning? Vad är skillnaden mellan den och Din Trädgård? Vad finns det mer för tidningar?
ThomasJ
18-01-2005, 13:01
Jag kommer låta min gamla prenumeration på "Din trädgård" löpa vidare, (har inte mer än ett halvår kvar, orkar inte begära tillbaka någon/några hundringar). Jag vill inte dömma ut en tidning efter det första nummret, även om också jag tyckte det var för lite 'trädgård' i den. Men det stora avhoppet av prenumenater lär nog redaktionen dra åt sig öronen och låta det komma mer trädgårdsrelaterade artiklar i framtiden. Tidningen kan växa, om man då lägger krutet på saker på tomten, balkongen istället för det som finns inne (om det inte är blommor  ) så kan det bli bra.. Allt om trädgård tycker jag fortfarande är den 'bästa' trädgårdstidningen, mycket fina bilder att titta på och informativa teckningar om olika saker. Jag gillar den starkt. Det nya nummret som kom i går var väldigt bra tycker jag. /Thomas
Allt om trädgård är en bra tidning,lite dyrare.Jag har varit med från början 93. Allers trädgårdstidning är också bra,så finns det Hem ljuva hem Trädgård.Jag prenumerera på alla. Drömhemmet har jag redan sagt upp. Den tidningen kommer inte blir särskild långlivat,tror jag.
birgitek
23-01-2005, 21:22
Tycker att den nya tidningen är superläcker! Visserligen ingen trädgårdstidning direkt, men för mej hör form, design, inredning och trädgård ihop på nåt sätt. Birgit Ek P.s Jag var inte så förtjust i "Din trädgård" P.s
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|