kerstin z5-6
Äntligen .. tror det tog 5 år .. men nu verkar den vara på g smile.gif
Gabi
Grattis!! Kan endast föreställa mig känslan...det måste vara underbart!!

Gabi
Eva St
Den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge sägs det ju
Men hur ser en Streilitza ut????
LenaTuring
CITAT (kerstin z5-6 @ 16-01-2005, 20:33)
Äntligen .. tror det tog 5 år .. men nu verkar den vara på g smile.gif

Du som säger att du har dåligt tålamod hm hm verkar inte så.

Grattis! vad härligt, brukar komma en såndär lyckokänsla i maggropen när det väl händer.
Helen i Piteå Zon 5
GRATTIS Kerstin! Det är så kul att få belöning efter lång väntan. /Helen
jendah
Grattis! smile.gif smile.gif Roligt att det går att få upp dem!
Mina verkar inte komma upp alls... unsure.gif men jag sådde bara hälften av fröna, så det är väl bara att försöka igen smile.gif
kerstin z5-6

tydligen var upptäckten upphetsande eftersom jag förlorade stavningsförmågan frööö såd --hm Strelitzia

Nåja - jo det känns som att vänta barn nästan smile.gif Fotar när de slår ut , men här är en bild sålänge smile.gif Om jag minns rätt så filade jag lite lätt på fröna
Eva St
Vad tjusig ------ undra på om du är lycklig
wolkenkrabber
Grattis, min kommer nog aldrig blomma den e typ lite gammal, men liten o spinkig,, tycker jag iaf
kerstin z5-6
Har du kollat krukan min sitter i .. verkar som den vill ha utrymme för rötterna ...eller är det sällskapet

Alla de olika växterna sitter i samma kruka -en stoor kruka, murgröna vandrande jude och sidenpipranka -samt Streilitzan -den sista vill utveckla en stor rotknöl som ej gillar att trängas ihop i en liten kruka
Kajsa
Är det dom höga bladen? Och du menar att du har en knopp på ggn?
Häftigt lyckas med en sådan.
Gabi
Var din blomma i senaste AoT?

Gabi
kerstin z5-6
Nej inte i Aot, o ja den har numera tre stänglar lika höga som bladen -alltså tre knoppar -Bilden är från november ...
Ingrid på Västkusten
Grattis - jag ahr inte ens mina frön i en kruka :-/ så - ja vaddå - tusenåriga perspektivet måste man ju ha!
wolkenkrabber
där var mitt fel, min står lite trångt. går ge den min tiop liters kruka eller nått då smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon