|
Full version: Ny webshop..
Snygg sida Adrian!!! "Enkel" och bra strukturerad. *gillar*
Tack ,men jag har nog massor med fel..någonstans... Det brukar det alltid bli...
Blomstertanten
17-01-2005, 08:44
Snyggt !! Enkelt och lättfattligt ! Bara en sak : Det står att man ska trycka på köp för att se större bild och beskrivning. Kan ju göra att en del inte törs titta för dom tror att dom köper då. Jag tryckte på bilden och det funkade ju alldeles utmärkt !
Mycket bra lätt att hitta fantastiska blommor Adrian
pisanggoreng
17-01-2005, 09:05
man vill ju veta hur betalningen går till och hur mycket man kan tänka sig att frakten kommer kosta. när sådana saker inte uppges med tydlighet tröttnar jag direkt...
Helt OK så länge jag satt kvar. För mig med ångmodem är det dödens med tjusiga bilder i startmenyn... Tugg, tugg, tugg.... Jag skulle vilja få fram startsidan utan att vänta en kvart på att allt ska laddas ner.
Sidornas layout är jättebra, snygga bilder och lätt att navigera till önskad information! Men jag saknar information om växterna. Hur skall de skötas, kan de leva utomhus och i så fall i vilka zoner och under hurudana förhållanden??? Hälsningar från Åland! Mulle
Jag vill också veta om de ska vara ute eller inne, hur jag sköter dom.
Läckra bilder och enkel layout annars.
Caprice
17-01-2005, 12:42
Snygg sida, bra layout... Precis som en bra webshop ska se ut, Adrian.. Caprice
Christoffer
17-01-2005, 21:20
Mycket läcker sida!
Undrade först om det var frågan om hela växter eller om frön, men antog att det var växter, med tanke på priset.
Men säljer du frön till dessa plantor också?
Under köpvillkor finns inga köpvillkor, det är bara lite allmän info som finns där, just nu i allafall. Gå till kassan är heller inte bra, men det har du ju redan skrivit att shopen inte är klar.
Tips gå in på nån webshop o kolla hur köpvillkor frakter kassa betalning mm mm ska se ut.
Du ville ju ha feedback. förväntar mig minst 75% rabatt och fraktfritt vid mitt första köp.
Hejsan! ja inte är det lätt... Frön har jag men inte hade jag kommit ihåg det... Jag ska försöka lägg ut det imorgon...
Blomstertanten
18-01-2005, 08:21
Kom på en sak nu ! Mer översiktligt kanske om du sätter alla växter först , sedan fröer och övrigt efter det . Bara ett förslag ! Men ett bra tycker jag !
Tycker jag med men jag kan inte det lägger sig i bokstavsordning, men om jag kommer på hur man gör så ändrar jag det...
Blomstertanten
18-01-2005, 09:05
CITAT (adrian @ 18-01-2005, 08:50) Tycker jag med men jag kan inte det lägger sig i bokstavsordning, men om jag kommer på hur man gör så ändrar jag det...  Du kan ju alltid stava fel
Hmmm... Har faktiskt tänkt på hur jag ska kunna stava till fröer med ö som första bokstav... *ööööhhh...fröer* eller nåt...
Dr_Westerlund
18-01-2005, 10:54
En jättefin sida och köpsugen blir jag. Men jag känner att det är så speciella växter att jag gärna vill veta hur dom ska bo och hur de vill bli ompysslade innan jag slår till.
Annalena
jaja... jag ska snart lägga ut mer.... Nu kom jag på det.. Nu är det bättre... Behövde inte stava fel... (godkänner Blomstertanten detta tro?)
pisanggoreng
18-01-2005, 11:14
Ett tips hade varit att skaffa epostaddressen info@brutalablommor.se, för en hotmail-address till en webshop känns inte direkt förtroendeingivande.
Sen är det fortfarande lite konstigt att man trycker på "köp" för att få mer information...
Blomstertanten
18-01-2005, 12:27
CITAT (adrian @ 18-01-2005, 11:07) jaja... jag ska snart lägga ut mer.... Nu kom jag på det.. Nu är det bättre... Behövde inte stava fel... (godkänner Blomstertanten detta tro?) Mycket bättre ! Håller med Pisanggoreng ! Ändra bara texten från tryck på köp till : Tryck på bilden för större bild och information. Eller något liknande
Jag skulle gärna se att det stod vilken storlek plantan har.
/Smed
De växer ju hela tiden så det är inte lätt att skriva alla storlekar på dem. Jag får ju ändra hela tiden på de som blir större, men jag kan alltid skicka bilder på exakt den växt som skall sälja så det inte blir missförstånd ang. storlekar... Om det rör sig om 10 växter är det nog inga problem, men om man har typ, 279 st som ändrar storlek... Hur gör man då? Webcam kanske... Jag får se om jag kommer på nåt sätt.....
tja, 1-3cm, 2-5cm osv. Vi inbitna nöjer oss ju med "Stage 1" osv.  SÅ snabbt växer dom ju inte. Men ska jag skicka efter en rajah så vill jag ju veta om det är en "seedling" eller en större planta. Det var bara mina funderingar på din önskan om feedback. /Smed
Nu har jag gjort så att det blir: STL: 1,2,3,4,5 osv... Vad det betyder står på första sidan.. Brutalas webshopTack för det smeden..
Hej!
Tyvärr så funkar inte menyn alls i Opera (www.opera.no) så jag kan inte alls använda webshopen i den webläsaren.
Jag använder helst inte Internet explorer alls.
Rubriken på sidorna har du missat att ändra "MidiCart PHP Plus Shopping Cart" talar ju inte om var man är någonstans.
/Karl
Tack för upplysningen, tyvärr vet jag ej hur det funkar med Opera, jag har bara ie i datorn...
Det andra ändrade jag på...
CITAT (adrian @ 19-01-2005, 22:37) Tack för upplysningen, tyvärr vet jag ej hur det funkar med Opera, jag har bara ie i datorn... Jag surfade in på leverantörens sida (www.coxco.se) och provade de demovarianter som fanns där. Ingen av de fungerade... Tyvärr så är det nog bara leverantören som kan fixa felet. Skicka in en felrapport så kanske de har nått svar om hur det kan fixas.
Jag ska göra det...
Tack för upplysningen..
*Felix matte*
20-01-2005, 23:14
Så fina... udda växter... tror nog att jag så småningom kommer in med en beställning på någon mygg- eller getingätare Fin hemsida!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|