mollys_matte
Tror jag kommit på hur jag ska göra för att slippa lägga ut massa pengar på belysning till växterna!
har ungefär 3 armaturer för akvarier som jag inte använder, minns dock inte om nåt är för lysrör, men i de andra kan man ju använda lågenergilampor!

Fast sen blir ju kruxet hur jag ska få dem över växterna, men jag får väl helt enkelt bygga nån ställning att hänga dem i... eller ta in klädvädringsställningen laugh.gif
Snyggt att ha den i vardagsrummet!

Tycker det verkar som en bra ide, istället för att alla akvariegrejer ligger och samlar damm tills jag ska sätta igång dem igen!

(sen kanske det inte funkar alls, och blir tokbökigt att hänga upp, men isf återkommer jag och berättar)
Anki på Öland
Hej Mollys matte
Jag har en akvarieramp ovanför ett fönster som extrabelysning till mina pelargoner. Jag klädde insidan med folie eftersom den var "bättre begagnad" och satte 2 spikar i fönsterlisten så den inte halkar ner från listen, sen lutar den på listen och gardinstången.
Har använt den i 2 vintrar och det funkar bra.
Anki
TeliaNet
har själv en sådan över för tillfället.(1x36w)
kommer att ta plats nån stans när dagen D kommer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon