Full version: Orkiden dd?
Camilla J
Min Orkide har blommat frdigt och nu har ven alla blad ramlat av endast 2 st halvtorra stngslar kvar. r den dd s jag ska kasta den eller gr den att rdda?
Har precis gett mig in i Orkidee vrlden s jag kan inte s mycket, vill ju lyckas fr de r s fina. Har bara en s lnge testat de vanligaste ute i affren, vita som man kan kpa fr ca 100 kr.
Doppar dem i vatten ca 1gng i veckan.
Mer tips??
kristerh
vad r det fr sort? om det r phalaenopsis (brudorkid) r det bara att kasta den om den inte har ngra blad kvar wink.gif Vad menar du med att doppa dem i vatten? du fr bara snka dem till krukkanten det fr absolut inte komma vatten i bladrosetten, d kan det hnda som jag tror att det har hnt med din: den ruttnar, de r jtteknsliga fr vatten i bladrosetten.
Du skall bara vattna dem om de r riktigt torra, nu p vintern behver du nog inte vattna frrns var 10:de dag det knner du p vikten eller stick ner ett finger i krukan o knn efter wink.gif
krister
Boxer
Jag har ftt lra mig (p min praktikplats) i blomsteraffren, att ge blomman en snaps vatten i veckan.
smile.gif
lolo
Boxer, du menar inte snaps OCH vatten? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon