Full version: Fikonproblem
Erika zon 4
Nu när jag har fått några fikonplantor, kan de stå i min källare som är ca. 15 grader eller blir det för kallt för de stackrarna? De börjar se lite rangliga ut i fönstret där det inte finns tillräckligt med ljus...
Vill ju inte så gärna att de dör nu när jag äntligen lyckats få upp dem ur jorden! smile.gif
Louise i Göteborg
Har du belysning i källaren?

15 grader och ett rejält lysrör tror jag är bättre än rumstemp och opålitligt dagsljus. Det är ju den temp de kommer att få när den väl kommer ut eller hur?
Erika zon 4
Ja jag har bra ljus i källaren men den kommer att stå i växthuset när den kommer ut, tänkte bara att eftersom den behövde så varmt när den grodde kanske den behövde det även sen... Ska prova sätta ner dem i källaren så får vi helt enkelt se... smile.gif
irene i småland
Hej jag hoppas du lyckas med ditt fikonträd,hade mitt i förrådet hela vintern det är andra året det ska nog gå bra.har även tagit sticklingar i höstas som jag haft inne o faktiskt har det klarat sig.Lycka tillHälsn.Irene rolleyes.gif
Erika zon 4
Tackar! Ja, jatg hoppas verkligen att det funkar i år! :9 Och att jags en får behålla plantan i ytterligare några år, helst många förstås! de verkar trivas nere i källare än så länge iaf. Det är så spännande, hur ska det så...?
Erika zon 4
Hejsan hoppsan vad mycket fel det blev... hade lite bråttom där... biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon