Full version: easYplant
åsgård
Det är väl fler än undertecknad som fått easYplants katalog. Satt och slötittade i den och tyckte att blomsterprakten är fenomenal.
Så tog jag av mig glasögonen för att se bättre och se där, många blommor och frukter är ju lika på bilderna. Misstänker starkt att man lagt till extra för det skall se bra ut.
Titta på hängpetunierna och Pepinon. Kanske vi ska ha en tävling vem som hittar flest lika blommor.
Är det någon som köpt plantor av dom, och hur blev resultatet?
Skriver Kenneth
humla
Funderade på precis samma sak idag, när jag bläddrade igenom den.

Speciellt pepinoplantan - Samma frukter många gånger. Och varför har en del svart kontur kring sig? Kan de ha blivit inklippta? laugh.gif
kerstin z5-6
självklart är det manipulerade bilder -färgerna stämmer dåligt de med . Finns långa trådar om detta företag som jag aldrig skulle beställa ifrån.
Säger som vanligt Bakkervarning:(
Jejja
På bilden med hängpetuniorna hittar jag 12 st av den vita som är exakt likadana... De är inte ens vridna åt något håll, utan alla ligger åt exakt samma håll... Dålig stil!
Sulawesii
Varför inte fuska bra om man ändå ska fuska?????? unsure.gif
adrian
Det kanske är samma frön i alla påsar..eller vad de nu säljer.. biggrin.gif
Caprice
Håller med..! mad.gif

Det är nästan fånigt att titta på bilderna..

I vissa, andra sammanhang är bilderna tagna i varma länder, därav blomsterprakten...
Men att antagligen manipulera bilderna säger ganska mkt om företaget..

Egentligen skulle man skicka mejl och påpeka detta...

Nej, jag skulle då inte beställa därifrån...

Caprice
ariana
Har sett blommorna någon köpt
de ser mycket onaturliga ut
kristerh
CITAT (ariana @ 19-01-2005, 08:57)
Har sett blommorna någon köpt
de ser mycket onaturliga ut

Onaturliga? wink.gif på vilket sätt? de blommor jag köpt har det inte varit några fel på, tvärtom!
krister
kristerh
CITAT (kerstin z5-6 @ 18-01-2005, 20:58)
självklart är det manipulerade bilder -färgerna stämmer dåligt de med . Finns långa trådar om detta företag som jag aldrig skulle beställa ifrån.
Säger som vanligt Bakkervarning:(

Och jag säger som vanligt: inga problem med deras plantor wink.gif
Och jag säger dessutom som vanligt ang bakker att de säljer numera mest lökar och de har superkvalitet, bättre än de dyra lökarna som ligger vecko och månadsvis i butikerna o torkar unsure.gif Dessutom är lökarna från bakker färska sleep.gif Bakker hade ju dålig kvalitet på sina plantor när de sålde sådana, men de säljer numera mest lökar och som sagt de har bra kvalitet. Jag tycker inte att någon bör stämplas för något som skedde för flera år sedan när de dessutom bättrat sig.
krister
Mia, zon 3
Köpte för två (?) år sedan småplantor, första leveransen var bedrövlig, och ersättningen halvbra. Det var i alla fall DÅ jättesvårt att komma i kontakt med företaget, och när man påpekade att katalogen innehöll "tveksamheter" skyllde de på att den var tryckt utomlands....
Det blir ju billigare per planta jämfört med att köpa färdiga plantor, men köper man frö är ju det naturligtvis oslagbart billigare. Och jag tyckte inte att det gick så mycket fortare med småplantor än med frön.
Det värsta är väl att katalogen innehåller en hel del faktafel - att bilderna är manipulerade ser man ju hos flera väldigt seriösa företag också. Men det kanske man har i åtanke när man köper på det viset.
Jag kommer inte köpa därifrån igen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon