Caprice
Det var den mest spännande garageförsäljningen jag sett...
Synd att man inte har tillfälle att vara där...

Va kul det skulle vara, otroligt spännande att se vad man hittade..
För hitta, det skulle man garanterat göra.. biggrin.gif

Robs plantsale..

Titta gärna runt på hans hemsida, den är himla bra... wub.gif

Caprice
Sylvia
Oh...där skulle man vara! Men det är ju ingen som hindrar oss själva också att ha en "garageloppis" på plantor! För vi köper ju också alldeles för mycket frön och får massor av plantor som vi inte har plats med, eller ??Vem börjar? tongue.gif biggrin.gif
Mia, zon 3
I Gamla Linköping har man två ggr/år en marknad som funkar bland annat så, att folk tar med sig sitt överskott alltså. Där är det fritt fram att komma och ställa sig, bord finns, och det kostar inget. Har varit där som besökare i flera år, och i höstas stod jag själv första gången - det var jättekul! Och jag gick helt klart plus i kassan, det var absolut första gången som det hänt när jag varit på plantmarknad.... Jag sålde överblivna frösådder, krukväxter och orkidéer som jag tröttnat på/inte hade plats med, egna fröpåsar mm mm. Många andra som stod där hade med sig plantor som de grävt bort hemma i trädgården. Det ska jag också göra, när Stora Förändringen drar igång hemma. Fast i vår kommer jag nog inte kunna stå - ligger i riskzonen för att behöva åka fort till BB precis just då....
adrian
wow!
vackert.. Så ska det se ut... biggrin.gif

Vad det gäller Linköping, är det inte där man ENDAST får sälja sina egna SVENSKA växter?

Jag kollade detta förra året och då var man inte välkommen om man hade utländska växter....

(så var det tydligen, men det kanske inte är den som du skrev om..)

/ Hets mot växtgrupp...(?).
Mia, zon 3
Den marknaden jag menar kallas Jättegrönt, och är i maj och september i Gamla Linköping.
Vet inte om det bara får säljas svenska växter, men vad 17 är en svensk växt? Inte är pelargonen en vildart här vad jag vet.... Och egna växter - vad är det då? Det står ju flera plantskolor/föreningar och säljer där också, och det tror jag inte att de kan lämna intyg på att de drivit alla plantor själva. Jag sålde ju orkidéer som jag tröttnat på - de är varken egenodlade eller svenska! laugh.gif
Så kolla igen - det vore jättekul med fler säljare! wub.gif
kerstin z5-6
Självklart , först tar man det man vill ha själv-av sina sådder , sen byter man med vänner o forumister , sen säljer man resten på plantmarknader -där man köper av andra -så man har lika mkt växter med hem som när man kom ...eller mer biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif
Caprice
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Caprice
Caprice
Mia:
Hittar en trevlig berättelse om en som sålt på marknaden, men ingen mer info om när den är tex...?

Du vet inget specifikt datum för i år..? Eller det kanske inte är satt ännu...?

Hursomhelst så verkar det spännande.. wub.gif

Caprice
Mia, zon 3
8 maj ska det vara i vår, och 11 september i höst. Då kan man passa på att gå någon av trädgårdsvisningarna också, de är ganska bra. Och Örtagården är lite mysig också.
Kanske ett tillfälle att använda knapparna som Ingemar skulle tillverka?
Caprice
Vad är det för trädgårdsvisningar..?

Ett utmärkt tillfälle att använda knapparna.. smile.gif

Caprice
Sulawesii
CITAT (Caprice @ 19-01-2005, 01:25)

Skulle inte ha nåt emot att bo granne med honom!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon