Nilexia
Hej allihopa!
Behöver hjälp och det är omg! =O
Mina krukväxter har blivit anfallna av skadedjur, de är små svarta prickar som finns på bladena och "suger näringen ur dem" de är så pass att man ser dem med blotta ögat och det är inte spinn (inga nät på växterna). Har gissat mej till via växtböcker att det kan röra sej om "Tripps" (eller vad det heter).
Skulle behöva omedelbar hjälp från er som vet hur man behandlar och förhindrar att de kommer tillbaka!
Har testat att duscha dem regelbundet, att dra ner värmen lite, att mata dem med meducinpiller, mm. Men nu vet jag varken ut eller in längre.
HJÄLP!

Maila gärna svar eftersom jag har svårt att hålla stenhård koll här på forumet..
Mvh Nina
Nilexia@hotmail.com
Sulawesii
Trips är ljust grå med en liten svart fläck på och avlånga.

Rör de små svartingarna på sig? Gör de inte det kan det vara avföring efter trips du ser.
Nilexia
Tack för svaret biggrin.gif
Jodå jag ser att de rör sej, de är små svarta ena och det ser bokstavligen ut som om de suger näringen ur bladen sad.gif
De flytter dessutom på sej till andra växer och snart har ALLA mina gröna små vänner hemska odjur som äter upp dem :~(
HJÄLP MEJ att få bort dem!
Jag driver amatör plantage och driver upp diverse växter och sånna här gäster är INTE välkommna hos jag =(
adrian
har du någon kamera så du kan visa hur de ser ut?
Sulawesii
Har du bråttom så testa ProvadoPlus! Det tar bort det mesta.
Sen kan vi ju gärna diskutera vad det var.
Känner att jag blir lite orolig för alla dina blomster ohmy.gif smile.gif .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon