Nilexia
Hej allihopa!
Behver hjlp och det r omg! =O
Mina krukvxter har blivit anfallna av skadedjur, de r sm svarta prickar som finns p bladena och "suger nringen ur dem" de r s pass att man ser dem med blotta gat och det r inte spinn (inga nt p vxterna). Har gissat mej till via vxtbcker att det kan rra sej om "Tripps" (eller vad det heter).
Skulle behva omedelbar hjlp frn er som vet hur man behandlar och frhindrar att de kommer tillbaka!
Har testat att duscha dem regelbundet, att dra ner vrmen lite, att mata dem med meducinpiller, mm. Men nu vet jag varken ut eller in lngre.
HJLP!

Maila grna svar eftersom jag har svrt att hlla stenhrd koll hr p forumet..
Mvh Nina
Nilexia@hotmail.com
Sulawesii
Trips r ljust gr med en liten svart flck p och avlnga.

Rr de sm svartingarna p sig? Gr de inte det kan det vara avfring efter trips du ser.
Nilexia
Tack fr svaret biggrin.gif
Jod jag ser att de rr sej, de r sm svarta ena och det ser bokstavligen ut som om de suger nringen ur bladen sad.gif
De flytter dessutom p sej till andra vxer och snart har ALLA mina grna sm vnner hemska odjur som ter upp dem :~(
HJLP MEJ att f bort dem!
Jag driver amatr plantage och driver upp diverse vxter och snna hr gster r INTE vlkommna hos jag =(
adrian
har du ngon kamera s du kan visa hur de ser ut?
Sulawesii
Har du brttom s testa ProvadoPlus! Det tar bort det mesta.
Sen kan vi ju grna diskutera vad det var.
Knner att jag blir lite orolig fr alla dina blomster ohmy.gif smile.gif .
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon