Full version: Peter Korn
Christoffer
Är det någon av er som har varit hos trädgårdsodlaren Peter Korn,
nära Landvetter?

Vad har ni i så fall köpt?
Cajo
Ja, jag var där i höstas! Det var fashinerande! Jag fick köpa en vildros från Kina som hans bror som cyklade dit hade skickat hem!
Sylvia
Jag har varit där flera gånger! Han drar upp en hel del roliga växter från frö och sticklingar, men utbudet varierar väldigt på olika tider. Han har visst inte öppet nu under vintern, men väl till våren igen.
Peter
kerstin z5-6
Inte hos , men med smile.gif han kom till oss Norrlandskretsens möte i Nordvik:)
Köpte massor , har nu flera "CHI 273" växter där jag bara vet familjenamnet
Insamlade av hans cyklande bror ! Som kör sin bike runt jorden ..
mkt spännande
dessutom hade vi besök av flera trevliga Göteborgare i somras , som hade varit där o handlat växter till oss, rosa maskros , flera roliga alpiner , kaktusar mm
Vore kul att se hans trädgård när han fått jobba ett par år till med den -trevlig föreläsare är han med :lol:Rosen har jag !med
Christoffer
Hur mycket tar han för ett föredrag?
kerstin z5-6
Det har jag tyvärr inte en susning om eftersom kretsen ordnade detta
Sylvia
Hos oss, Trädgårdsamatörerna i Gbg, var der väl en tusenlapp....men han är ju själv medlem hos oss.
Hannele
Ja, mycket spännande att lyssna på Peter! wub.gif
Tänk, om man hade en åttondel av hans energi!
ninnisky
Såg ett programm, tror det var gröna rum, för ett bra tag sedan där man visade hans blivande trädgård alldeles i början. Helt fantastiskt, Jag hoppas verkligen att han kan fullfölja sina planer. I sommar kommer jag att åka dit på besök.

rolleyes.gif biggrin.gif biggrin.gif
Gunvor Nilsson
Peter Korn föreläser (och säljer plantor) wub.gif på STA Stockholmskretsen nästa lördag kl 13 i Brygghuset! Jag ser verkligen fram emot det!

/Gunvor
Malvia
CITAT (Gunvor Nilsson @ 20-01-2005, 08:33)
Peter Korn föreläser (och säljer plantor) wub.gif på STA Stockholmskretsen nästa lördag kl 13 i Brygghuset! Jag ser verkligen fram emot det!

/Gunvor

Den 29/1 alltså? Är det bara att komma dit? Var finns info om detta?
Gunvor Nilsson
Man måste vara medlem Riksföreningen och i det här fallet också i Stockholmskretsen och anmäla sej innan. Här kan du läsa mer
http://www.stastockholm.org/

/Gunvor
Malvia
Tack. OK, jag har i år blivit medlem i RST och tillhör Enköpings Trädgårdssällskap. De har också en del aktiviteter vad jag har förstått.
Ingrid på Västkusten
Ja visst är han skojig!

Köpt - ja inte så mkt, mest bidragit :-) men det är en total skojig upplevelse att hälsa på och beundra energin ;-) och om några ett par sisådär så tror jag han är otroligt mkt mera etablerad - det hoppas jag verkeligne - vi behöver alternativ till Plantagen mfl hemskekedjor här i Götet....
Christoffer
Det skulle vara roligt att se frölistan som man får ta och köpa ifrån om man går med i Trädgårdsamatörerna i Göteborg. Men kan man se den även om man inte är medlem?
Starfight
Här hitta jag en gammal tråd rolleyes.gif

Va och besökte Peter Korn och hans fantastiska trädgård för första gången idag, det lär inte bli det sista kan jag säga. Bor ju nära så man kan ju ta en tur när man känner för bra, kan va kul och titta hur där serut vid olika årtider och hur han utvecklar den. Ojoj säger jag bara, vilket jobb han gör alltså, just nu håller han på att bygga ett stort stenparti.

Handlade inget för jag har ju ingen trädgård, men där va mycket växter till försäljning.

Har lagt lite bilder från mitt besök här --> http://picasaweb.google.se/niklas73
Boxer
Jag var där för några veckor sedan och köpte Eryngium agavifolium. smile.gif
Miamamma
Åk inte dit om ni är rädda om plånboken!
Jag kände mej som en tandlös hund i en benhög och kunde bara dregla.
Han har så många uddaväxter så man blir sjuk.
VILLHAVILLHAVILLHA crazy.gif

Den energin han har skulle jag också vilja ha.
Man bara måste åka dit igen och se vad som händer med skogsbacken han har skagit klorna i.

Jo jag köpte en hel del. blush.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon