Full version: Växter över element
carol
Jag har problem på jobbet med mina (dvs kontorets tongue.gif ) växter. Under alla fönster har vi element som vi måste brassa på till max nu trots att det inte är så kallt ute. Jag undrar vilka växter som tål det (förutsatt att man vattnar och så), har ni några bra förslag?
zeppo
Jatropha går bra.
anna_rispan
radiatorört. eller peperomia (stavning?)
AntoonW
Zamioculcas, Nolina, Crassula, Anthurium, Hoyor mm Egentligen de växter som har lite tjockare blad.

//Antoon
Växtinredare till offentlig miljö
*Felix matte*
Min erfarenhet är att de flesta krukväxter klarar värmeelementen... jag har /har haft Fredskalla, Silverkalla, Svärmorstunga, Aloe, Crassula. Flitiga Lisa, Karlbergare (saknar den) m.flera och alla har klarat elementvärmen. Tror faktiskt att de flesta krukväxter (iaf de jag har och har haft) anpassar sig till miljön de befinner sig i... Så länge jag låter bli att läsa skötselråd i blomböcker och på nätet ... överlever de flesta tongue.gif
Betty
Ett sätt att slippa den "direkta" undervärmen från elementet är att snickra små pallar som man sedan ställer krukorna på.
wolkenkrabber
det mesta klara sig, men det kan bli mycket vattning, så om ni har stora fat udner krukorna får ni fylla upp det med vatten så dom klara sig över helgen, hemma vattnar jag varnna dag Minst på de över elementen
cic
CITAT (Felix matte @ 20-01-2005, 22:15)
Så länge jag låter bli att läsa skötselråd i blomböcker och på nätet ... överlever de flesta tongue.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon