Full version: Vxter ver element
carol
Jag har problem p jobbet med mina (dvs kontorets tongue.gif ) vxter. Under alla fnster har vi element som vi mste brassa p till max nu trots att det inte r s kallt ute. Jag undrar vilka vxter som tl det (frutsatt att man vattnar och s), har ni ngra bra frslag?
zeppo
Jatropha gr bra.
anna_rispan
radiatorrt. eller peperomia (stavning?)
AntoonW
Zamioculcas, Nolina, Crassula, Anthurium, Hoyor mm Egentligen de vxter som har lite tjockare blad.

//Antoon
Vxtinredare till offentlig milj
*Felix matte*
Min erfarenhet r att de flesta krukvxter klarar vrmeelementen... jag har /har haft Fredskalla, Silverkalla, Svrmorstunga, Aloe, Crassula. Flitiga Lisa, Karlbergare (saknar den) m.flera och alla har klarat elementvrmen. Tror faktiskt att de flesta krukvxter (iaf de jag har och har haft) anpassar sig till miljn de befinner sig i... S lnge jag lter bli att lsa sktselrd i blombcker och p ntet ... verlever de flesta tongue.gif
Betty
Ett stt att slippa den "direkta" undervrmen frn elementet r att snickra sm pallar som man sedan stller krukorna p.
wolkenkrabber
det mesta klara sig, men det kan bli mycket vattning, s om ni har stora fat udner krukorna fr ni fylla upp det med vatten s dom klara sig ver helgen, hemma vattnar jag varnna dag Minst p de ver elementen
cic
CITAT (Felix matte @ 20-01-2005, 22:15)
S lnge jag lter bli att lsa sktselrd i blombcker och p ntet ... verlever de flesta tongue.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon