Full version: ny receptbank
yla
hoppas att den blir våransons bästa kokbok o dde blir den ju om alla skriver o använder dennu e den färdig receptbanken
yla
alltså nu e den klar
receptbanken
Yin o Yang
wub.gif Har redan anmält mig - kommer nog att bli min favorit efter odla
yla
jättekul yin yang laugh.gif tongue.gif de finnns redan massor me recept
jätteroligt att de går så fort för då vill man ju kolla in eller hur
så de e toppen me så många medlemmar bara på första dygnet

man får inspiration i massor
*Felix matte*
Ser ut att vara site där man kan hitta nya favvorätter wub.gif

får tipsa min kock tongue.gif
Fenja
Glöm inte att kolla Receptbanken, ju fler som skriver där desto bättre blir den!
Mvh
Fenja
Berith
Japp! Receptbanken är bra! Och här finns ju massor med recept som skulle kunna kopieras in där!

Här ska det väl egentligen bara vara recept på sånt som odlas i trädgården... Men det har ju spårat ur för länge sen! Kakor... julskinkor.... efterrätter med miljoner kalorier.... och med inga kalorier alls... wink.gif
*Felix matte*
Jag har kopierat till receptbanken.

paprika fanns i mitt recept...det odlas i trädgården tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
Berith
laugh.gif Bra!

Ingemar kan kanske ändra lite i presentationen av Recept-avdelningen till sånt som går att äta öht! tongue.gif
Virgo
CITAT (Berith @ 30-01-2005, 08:16)
Japp! Receptbanken är bra! Och här finns ju massor med recept som skulle kunna kopieras in där!

Här ska det väl egentligen bara vara recept på sånt som odlas i trädgården... Men det har ju spårat ur för länge sen! Kakor... julskinkor.... efterrätter med miljoner kalorier.... och med inga kalorier alls... wink.gif

Vaddå honungsgriljerad julskinka platsar inte i odlas receptavdelning.
Senapsfrön fås av "senapsplantyan" som odlas i trädgården och honungen kommer definitivt oxå från trädgårdar. Tänk på att alla bin som samlar in material från de miljontals blommor de besöker.

Och att det råkar ligga en skinka under griljeringen, det är väl bara ett tillfälle som händer 1-3 ggr per år.

Men receptavdelningen kanske borde byta namn om recepten endast ska innehålla vegetariskt grönfoder till "gröna recept" ?
Berith
ohmy.gif "Allt gott man kan göra av det som odlas i trädgården." Har ju Ingemar skrivit.... och det var det jag menade....

Fast han skriver ju inte att det bara ska vara sånt i recepten. Blir inte mycket till mat då, speciellt för mej som inte är så förtjust i "gräs". wink.gif

Jag har faktiskt en burk med hemodlade senapsfrön. Använde inte dom till julskinkan, men iaf.... Honungen kommer från grannen ett ögonkast härifrån, och bina åt förhoppningsvis också från mina blommor. Så joo.... lite av det goda kommer ju från det som odlas i trädgården.

Så menade jag. Och hur skulle vi klara oss utan honungsgriljerad julskinka? Jag bara undrar... wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon