Katti med torpet
Nstan alla mina frsdder har grott och vuxit fint (sdde i brjan av februari). De har ftt extraljus av tv lysrr 40 cm ovanfr. En del blad brjar dock bli lite gulaktiga. Vad beror det p tror ni, r det nringsbrist, fr dligt ljus eller r det ngra odjur som brkar?
Tror att jag hade lite fr varmt i brjan, nu har jag dock fnstret p glnt s det r ca 15-17 grader.
petra frn ume
Hej, Jag har ocks samma problem, det grodde bra och vxte bra och plantorna var mrkt grna och fina. Men nu har det, allteftersom de nya bladen kommer, brja gulna. JAg har planterat om dem i planteringsjord och nringsvattnar p samma stt som tidigare r. de str ute i garaget i ca 12-16 grader med lysrr. Jag vet inte vad som kan vara fel. Tnkte frst att de ftt fr mnga timmar ljus i frhllande till vrmen alt att det helt enkelt varit fr kallt. Det r vrst med tomat och pensee.

Hlsningar Petra
Ingrid p Vstkusten
Jag sg resultatet av en underskning - just detta hr fenomenet - och det berodde faktiskt p skiftande kvalitet p sjorden!

Vad gdselvattnar Ni med? Lysrr skall vara 10 cm ifrn fr att ge optimalt med ljus frresten, s snk dem.

Rtterna str inte fr bltt? Kolla om frplantorna r stora nog.

Hlsar Ingrid
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon