Taxus
Har fått önskemål om frö till den sorten, har gjort resultatlösa sökningar. Någon som vet vem som kan föra frö?
Ingrid på Västkusten
Runåbergs Fröer har den :-)
Taxus
Toppen! Tack! Borde ha förstått det, men trodde jag kollat dem... Virrigt. wacko.gif
Taxus
Ingrid!
Har Runåbergs papperskatalog fler sorter än de har på nätet? Skulle beställa nu, men Petrovskij fanns inte med tyvärr.
Åsa, mälardalen zon 2
Förra året var det samma sortiment på nätet som i katalogen men det kan ju ha ändrats så ring och hör med dem det kan ju tänkas att mängden frö som de har är så litet att de inte brydde sig om att lägga ut sorten på nätet.

Upptäckte att bönan Guldmarie som jag köpt hos Runåbergs också saknas i nätbutiken hoppas det kommer någon uppdatering av katalogen på posten snart förra året fick jag den där uppdateringen med sorter som utgått och nyheter efter att jag beställt.

Annars kan jag tipsa om att majrovan Petrowski finns hos Lindbloms frö
http://www.lindbloms.se/Lindbloms/Sidor/start.html
Taxus
Tack för tipset!
Det är alltså så namnet stavas, lättare att söka vidare efter sorten när jag vet det, ifall fröet inte finns på Lindbloms.
Tack! biggrin.gif
Tesa
Finns även hos Impecta
Ingrid på Västkusten
Just det _ tänkte jag inte på ( stavningen) :-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon