Zanna
Jag har tecknat ett mobiltelefonabonnemang som jag tycker är väldigt billigt mot alla andra som jag sett information om. Det är Comviq som har ett abonnemang som jag TROR de kallar Comviq Knock Out, det kostar 69 öre i uppkopplingsavgift och sedan 69 öre per minut oavsett tid och vart man ringer. Det har inte heller någon bindningstid men jag tror det var uppsägningstid på 3 månader. Detta kommer att minska beloppen på mina telefonräkningar väsentligt - även fast jag tyckte mitt nuvarande abonnemang var bra. Erbjudandet gäller endast under en kort period så jag fick teckna ett nytt abonnemang för längre fram koppla det till mitt befintliga som är bundet till maj.

Kul när man hittar något till "bra" pris, nu hoppas jag kunna hitta bredband/ADSL till ett någorlunda bra pris. Eftersom jag surfar väldigt lite hemifrån så vill jag inte ha hög månadskostnad men vill samtidigt ha lite snabbare uppkoppling än mitt modem. Någon som har tips kanske? Glocalnet har bra pris men de har tydligen problem så det är inte värt att teckna avtal med dem - jag har deras internetuppkoppling och sedan någon månad tillbaka är det SÅÅÅÅÅ segt. Försökte komma in på min mail under semestern men det tog ca 10 minuter innan jag kom in, andra hemsidor laddades ner väldigt snabbt (hotellet hade någon slags bredbandsuppkoppling).

Glömde skriva att minimidebiteringen för 69-öres abonnemanget är 69 kr per månad.
TeliaNet
CITAT (Zanna @ 21-01-2005, 13:56)
Jag har tecknat ett mobiltelefonabonnemang som jag tycker är väldigt billigt mot alla andra som jag sett information om. Det är Comviq som har ett abonnemang som jag TROR de kallar Comviq Knock Out, det kostar 69 öre i uppkopplingsavgift och sedan 69 öre per minut oavsett tid och vart man ringer. Det har inte heller någon bindningstid men jag tror det var uppsägningstid på 3 månader. Detta kommer att minska beloppen på mina telefonräkningar väsentligt - även fast jag tyckte mitt nuvarande abonnemang var bra. Erbjudandet gäller endast under en kort period så jag fick teckna ett nytt abonnemang för längre fram koppla det till mitt befintliga som är bundet till maj.

Kul när man hittar något till "bra" pris, nu hoppas jag kunna hitta bredband/ADSL till ett någorlunda bra pris. Eftersom jag surfar väldigt lite hemifrån så vill jag inte ha hög månadskostnad men vill samtidigt ha lite snabbare uppkoppling än mitt modem. Någon som har tips kanske? Glocalnet har bra pris men de har tydligen problem så det är inte värt att teckna avtal med dem - jag har deras internetuppkoppling och sedan någon månad tillbaka är det SÅÅÅÅÅ segt. Försökte komma in på min mail under semestern men det tog ca 10 minuter innan jag kom in, andra hemsidor laddades ner väldigt snabbt (hotellet hade någon slags bredbandsuppkoppling).

Glömde skriva att minimidebiteringen för 69-öres abonnemanget är 69 kr per månad.

glocalnet ADEL(0.5) från 199 kr/mån.
ADEL(8.0) 249 kr/mån.

Tiscali/spray ADEL(0.5) från 79 kr/mån. (rörlig avgift på 25 öre/mb tillkommer)

eftersom ADEL-tjänsten är fysiskt kopplad till ditt kopparpar via DSLAM så är det endast ditt par som kan utnyttja tjänsten.
mollys_matte
vad jag hört så är det mycket problem med glocalnets adsl, så det är nog klokt att avstå dem!

Comviq har lite kass motagning, men om man inte är på sånna ställen (som där jag bor och sådär) Så är det säkert bra, men då deras abonemang inte funkar lls i mina trakter är jag väldigt anti comviq!
Tillåmed 3 funkar bättre än dem hemma hos mig!
TeliaNet
glocalnet är isp hos skanova, dvs de är precis som telia, i samma nät med samma utrustning.

g.net använder även song och telenor på stationer där de finns, eftersom de är billigare. de inte har samma typ av tjänster så det kan krångla.
song och telenor kör "upp till" dvs frekvensen/hastigeheten är ej garanterad utan tillåter "upp till" om nätet är lågt belastat.
ninnisky
Har haft glocalnet adsl i 2 månader nu och hittills har det fungerat alldeles utmärkt. Inte ett enda strul. Leveranstiden var bara fyra veckor efter beställning! Pris 199:- per månad.
TeliaNet
man är ju inte garanterad mer än 3mbit/s för g.net 8,0:a.
men det är ju billigt för att vara ganska snabbt.

personligen gillar jag telias inloggning.

tilläggas kan ju också att g-net har dygnet-runt kundtjänst och support.
det har inte t.ex telia
Zanna
CITAT (ninnisky @ 21-01-2005, 23:16)
Har haft glocalnet adsl i 2 månader nu och hittills har det fungerat alldeles utmärkt. Inte ett enda strul. Leveranstiden var bara fyra veckor efter beställning! Pris 199:- per månad.

Villaägarna har ett bra erbjudande hos Glocalnet så jag är nyfiken på dem men har bara hört lite negativt om deras uppkoppling - förutom nu när du skriver att det fungerar. Tiscali har jag också funderat på men vågar inte eftersom det inte är någon fast avgift, visst,det kan bli jätte billigt men det kan om det vill sig illa rusa iväg (till max ca 378 kr om jag minns rätt).

Får kolla upp Glocalnet lite närmare.

Appropå Comviqs täckning så är den inte heller optimal överallt där jag åker men jag tänker skaffa ett Telia kontantkort som jag kan ha med om det skulle behövas. Telia har inte haft något bra erbjudande i kombination med telefon när jag har kollat så jag har haft kvar Comviq.
TeliaNet
CITAT (Zanna @ 24-01-2005, 21:54)
CITAT (ninnisky @ 21-01-2005, 23:16)
Har haft glocalnet adsl i 2 månader nu och hittills har det fungerat alldeles utmärkt. Inte ett enda strul.  Leveranstiden var bara fyra veckor efter beställning! Pris 199:- per månad.

Villaägarna har ett bra erbjudande hos Glocalnet så jag är nyfiken på dem men har bara hört lite negativt om deras uppkoppling - förutom nu när du skriver att det fungerar. Tiscali har jag också funderat på men vågar inte eftersom det inte är någon fast avgift, visst,det kan bli jätte billigt men det kan om det vill sig illa rusa iväg (till max ca 378 kr om jag minns rätt).

Får kolla upp Glocalnet lite närmare.

Appropå Comviqs täckning så är den inte heller optimal överallt där jag åker men jag tänker skaffa ett Telia kontantkort som jag kan ha med om det skulle behövas. Telia har inte haft något bra erbjudande i kombination med telefon när jag har kollat så jag har haft kvar Comviq.

du kan känna dig lugn hos glocalnet, det vill jag lova.
Ralf
CITAT (Zanna @ 24-01-2005, 21:54)
Villaägarna har ett bra erbjudande hos Glocalnet så jag är nyfiken på dem men har bara hört lite negativt om deras uppkoppling

Glocalnets erbjudanden bör granskas mkt noga. Jag skrev om dem på min hemsida www.sass.tv. Glocalnet är ett företag som regelbundet trampar ute i rågången mot icke lagliga avtal och ren vilseledande reklam.

En annan bra sida att diskutera sådana här saker är tex www.cint.se
Caprice
Ang mobilabonnemang...

Är glad att jag inte har abonnemang hos "3" iaf...

Expressen

Gillar inte såna maffiosofassoner... sleep.gif

Caprice
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon