Full version: Bambustjlkar
netaave
Jag har kpt sdana bambustjlkar och dom brjar nu f grna blad.
Hur lnge ska dom st i vatten, och hur planterar man dom sen?
sa, mlardalen zon 2
Lucky bambu som egentligen r en dracena och inte en bambu, kan sitta i vatten hela livet men man kan plantera den i jord om man vill.
cecil
r ven snygg i akvarier (bladen mste frsts f lov att sticka upp ovanfr tckglaset).
Mvh Cecilia
Evin
I akvarium var nt nytt. smile.gif
Det var ju hftigt smile.gif

/E
lotta_
Kan man korta av bambustjlkar? Jag tycker att mina r alldeles fr hga och tar fr stor plats.
LillaTiger
Bambudracaena heter den. =) Jag klippte av min pinne p mitten ungefr och lt snittytorna torka ihop under ngon dag, s att den inte blder en massa nr den fr vatten. Sen satte jag toppen i vattnet tillsammans med den andra och den utvecklade rtter den ocks. =)
Nu har jag satt dem bda i jord och de brjar skjuta nya skott efter hela stammen.

Det dr med akvarium lt lite kul. rolleyes.gif
lotta_
CITAT (LillaTiger @ 22-01-2005, 12:23)
Bambudracaena heter den. =) Jag klippte av min pinne p mitten ungefr och lt snittytorna torka ihop under ngon dag, s att den inte blder en massa nr den fr vatten. Sen satte jag toppen i vattnet tillsammans med den andra och den utvecklade rtter den ocks. =)
Nu har jag satt dem bda i jord och de brjar skjuta nya skott efter hela stammen.

Det dr med akvarium lt lite kul. rolleyes.gif

Bra att veta, nu ska jag kapa mina ocks. Tack!
izabelleask
Undrar vilket som r bst, vxtr den bttre om man har den i vatten eller om man planterar den i jord?
anna_rispan
jag fick tv stycken samma dag. den ena har jag planterat i jord och den har vxt rejlt mycket. med tre grna skott. den andra sitter fortfarande i vatten och ser inte s rolig ut.
cic
Jag stllde frgor om en sn dr klassisk pinne frn IKEA en gng..

Hr r trden
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon