Full version: Hjälp!
Odla-är-livet
Det här var svårt!! Har hållit på hur länge som helst och försökt få en signaturbild men ger upp. Jag är för sugen på att veta vad ni kan ge mig för tips. Jag får fortsätta sedan...

Hej föresten!
Jag är en glad odlingsamatör som dessutom är nybliven koloniägare. Köpte mitt paradis våren 2004 och har under år -04 nöjt mig med att se vad som kommit upp i rabatterna och odlat grönsaker. I år skulle jag däremot vilja göra lite mer. Mitt första projekt har jag tänkt ska bli att lägga lite plattgångar och fixa en ordentlig uteplats. Mitt problem är att jag har svårt att hitta inspiration. Lotten är väldigt avlång vilket gör att jag tycker det är svårt att planera. Har någon av er ett tips på bra internetsidor jag kan kolla in eller någon annan strålande idé. Jag är tacksam för alla idéer jag kan få.

/U rolleyes.gif
Zazu
hej och välkommen hit, hoppas du ska trivas bra.

MVH Zazu
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (Odla-är-livet @ 21-01-2005, 19:26)
Det här var svårt!! Har hållit på hur länge som helst och försökt få en signaturbild men ger upp. Jag är för sugen på att veta vad ni kan ge mig för tips. Jag får fortsätta sedan...

Du kanske försöker lägga ut en bild som du enbart har på din dator, bilden måste vara utlagd på nätet för att det ska fungera. Har du inte någon hemsida kan du enkelt lägga in bilderna i ett eget album här på odla och sedan kan du länka bilderna från albumet och hit till forumet.
http://www.odla.nu/album/

(och skriver du in ditt användarnamn i albumet i din profilinformation här på forumet så får alla på forumet tillgång till ditt album, titta nedanför detta inlägg, klicka på kameraikonen så kommer du direkt till mitt album.)
Kajsa
Välkommen till oss biggrin.gif
Jag satt och kikade på nätet idag adlibris, om trädgårdsböcker och såg denna bok. Lite inspiration att läsa fram till våren.

Koloniträdgården
evelina
Hittade den här länken. Helt underbar koloniträdgård.kolonilott
Odla-är-livet
Tack för era svar och era tips. Vad välkommen jag känner mig! Ska verkligen bli kul att fortsätta ha chatta med er och alla andra.
Ska försöka att fixa en signatur och en signaturbild men jag tycker som sagt att detta är svårt... Får se hur det går wacko.gif

Var inne och tittade på den länk du bifogade Evy och vilken koloni det var!!! Får en verkligen att fortsätta att drömma. Var dessutom inne och tittade på de av er som hade album. Vad fint ni hade gjort!!

Vi hörs!
Ulrika biggrin.gif
Hajjen
hej och välkommen hit!
renate
Hej och välkommen till odla forumet.
Här kommer du förhoppningsvis att trivas. det där med signaturbild får du säkert klämm på,jag kunde det inte heller i början,fick hjälp här på odla.
cala98
Välkommen! biggrin.gif
Malvia
Kul med nya odlare här. Skriv gärna vilken Zon du bor i, mm
i din profil, välkommen!
kerstin z5-6
Välkommen -lite botaniserande i andras album brukar ge mig tips -som jag kan omsätta till min trädgård
Hoppas du ska trivas
K tongue.gif
Helen i Piteå Zon 5
Hej och Välkommen hit, hoppas du kommer att trivas. / Helen
Caprice
Hejsan, och välkommen hit...!

Du kommer säkert att lära dig mkt här..
Inspirationen kommer på köpet.. biggrin.gif

Caprice
solkatten
Hej!

Jag har tittat en hel del på BBC och i England har de avlååånga trädgårdar, så gör sökning på engelska sidor. Även om det inte är kolonilotter kan du få lite uppslag.

Kolonilott på engelska kallas för lottie (har jag för mig)...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon