BjursBerit
Onsdag 26/1 kl 18.30
Ludwig "Ludde" Eriksson
"Ludde" arbetar idag på Björsby handelsträdgård, men har även
bl. a arbetat på Zetas

I SKUGGAN AV ETT TRÄD
Han kommer att prata om lund- och skuggväxter

Lokal: Örnässkolans Aula
Entre: 20 kr

Luleå Trädgårdssällskap
TeliaNet
synd bara att jag har ca 100 mil dit. sad.gif
Betty
Ja då var det dags då. Ni kommer väl dit alla ni som bor i närheten och har möjlighet? smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
Och jag som måste på ett annat möte förväntar mig att du Berit skriver upp allt viktigt som ni får veta så att du kan rapportera vidare till mig. biggrin.gif / Helen
BjursBerit
"Ludde" har lovat att han skriva ut växtlistor på de han ska prata om, så jag tar en åt dig:))
Jag hoppas att det kommer mycket folk ikväll, man behöver inte vara medlem i Luleå Trädgårdssällskap för att komma!!Alla är välkomna!!!
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (BjursBerit @ 26-01-2005, 14:26)
"Ludde" har lovat att han skriva ut växtlistor på de han ska prata om, så jag tar en åt dig:))
Jag hoppas att det kommer mycket folk ikväll, man behöver inte vara medlem i Luleå Trädgårdssällskap för att komma!!Alla är välkomna!!!

Toppen! Då får jag ändå veta alla nyheter som kommer till våren. /Helen
estet
Äsch, det var ju ikväll...Ni får berätta som var istället hur det var.
Betty
Det var jätteintressant! Ludde berättade bl.a. om woodland-anläggning och växter som passar i woodland. Han visade även ett 70-tal dia-bilder.
En Hydrangea paniculata 'Praecox' - Månskenshortensia och en Viburnum opulus 'Pohjan Neito' - Finsk snöbollsbuske, lottades ut. Jag vann snöbollsbusken! wub.gif
estet
Kul Betty!! Den är ju jättefin, snöbollsbusken. smile.gif

Kommer ihåg en aloe som jag vann för säkert över 10 år sen på trädgårdsällsk. årsmöte -mitt första möte dessutom. Blev överlycklig för ett litet skott. smile.gif Kan tillägga att den lever än i dag.
Helen i Piteå Zon 5
GRATTIS Betty till snöbollsbusken, vad bra att du vann den! / Helen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon