Camilla J
Hejsan!
Vill s grna ha lite blommor p mitt landstlle. r dr kanske en gng i mnaden, iblandmer ibland mindre. Har tnkt lite p sjlvattnande krukor men vet inte hur ofta man mste fylla p dem. Vet ni ngra bra vxter som kanske klarar lngre torka?
Vad tror ni om i sommar? Vgar man ha krukor med blommor ute? lskar ju pelargoner men om det blir en varm och torr sommar s r jag rdd man mste vattna demoftare. Bra tips?? Funderar p om de dr kristallerna som svller fungerar d?
pejori
hej och vlkommen hit smile.gif
visst kan du ha sjlvvattnande krukor. rolleyes.gif
det finns en mtsticka p dom som visar nr du ska fylla p wub.gif wub.gif
oftast s kan man vnta ngra dar innan man fyller wub.gif
men annars s kan du ha olika kaktusar, (bladkaktusar) och tex. clivia
tolv apostlar, aloe, agave,yuccapalmer,dracenor.
det r vxter som klarar torka rtt bra, om du inte har dom i sderfnster smile.gif
visst kan du ha krukor utomhus smile.gif smile.gif
du kanske kan be nn granne att vattna om det blir vldigt torrt.
annars kan du ha sjlvvattnande krukor ute ocks. rolleyes.gif
lolo
Ett annat tips, frutom de bra tipsen tidigare, r att plantera taklk i utomhuskrukor. Paradistrd(crassula) r tliga inomhusblommor och tl svl heta som svala temperaturer.
netaave
Svrmors tunga, fetblad, suckulenter.
lotta_
Kristi trnekrona r en tlig blomma. Kpte sjlv tv stycken idag .. kunde inte lta bli. smile.gif
annie
Har sjlv stuga med 12-14 grader innomhus, som vi besker med 4-6 v intervall. Har Hoya, kaktusar, svrmorsliljor, garderobblomma som mr toppen.
kristerh
St Paulia r oxs mycket tlig, jag var hos mina frldrar och vattnade fr en vecka sedan, och st paulian sg vldigt frch ut, den hade inte ftt vatten p 2 mnader eftersom de bor i spanien ver vintern, s den verkar klara torka vldigt bra.
krister
Sulawesii
Jag kommer dragandes med min garderobsblomma (Zamioculcas
zamiifolia) igen. Behver varken mycket vatten eller ljus.
pejori
CITAT (Sulawesii @ 25-01-2005, 11:36)
Jag kommer dragandes med min garderobsblomma (Zamioculcas
zamiifolia) igen. Behver varken mycket vatten eller ljus.

DEN R BRA!!!! och snygg tycker jag biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
lskar min smile.gif smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon