Full version: Mini Phalanopsis
LillaTiger
Finns de här små sötingarna på fler ställen?
Den är knappt 10cm hög, min lilla brudorkidé.

wub.gif
lotta_
Ingen hos mig, sad.gif men oj så söt den är wub.gif. Läckert att plantera i ett glas! Skriver upp brudorkidé på min önskelista.
lolo
Håller med, vilken SÖTNOS! rolleyes.gif wub.gif tongue.gif Måste också kolla upp den extra noga! biggrin.gif
Annlo
Jösses vad söt! wub.gif
VILL HA!!!! *Dreglar*

Var har du inhandlat denna juvel? I en specialicerad affär eller vanlig blomsteraffär?

Annlouice
LillaTiger
De hade precis fått in den på Plantan (påminner om plantagen) här i Karlstad och jag kunde ju inte låta bli den. wub.gif Lite synd att de bara beställde hem ett fåtal. Tror det va tio stycken.
Hoppas att det dyker upp fler dvärgvarianter. =)
Evin
Jag har ett 4 st miniphalanopsis.
2 av dem blommar för fullt.
3 av dem är artbestämda Phallisar som jag köpte på Öspab (i Lund) efter en utställning, den 4:e är från Buketten (i Lund).

Jag kan mycket väl tänka mig att det kommer fler inom handeln om ett tag

/E
LillaTiger
Det ska bli roligt att komma iväg till trädgårdsmässan i älvsjö sen i april. wub.gif laugh.gif *längtar*
Där om nån stans borde det finnas en massa nytt och spännande. rolleyes.gif
kristerh
CITAT (LillaTiger @ 23-01-2005, 20:53)
Det ska bli roligt att komma iväg till trädgårdsmässan i älvsjö sen i april. wub.gif laugh.gif *längtar*
Där om nån stans borde det finnas en massa nytt och spännande. rolleyes.gif

Orkidéhuset brukar vara där wink.gif
krister
mmia
He så snyggt att plantera i glas. Men hur gör du när du ska vattna den?
LillaTiger
Jag ser ju om det är tort eller inte. Syns inget vatten i botten låter jag den stå så ett par dagar.. sen häller jag på en halv deciliter vatten. Det blir ungefär en gång i veckan som jag fyller på.

Den verkar trivas ypperligt i glaset och blomstjälken har växt en cm sen jag köpte den. Sen kommer det en stängel till under det översta bladet som växt ett par cm. wub.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon