Orchid
Hjälp - det är dags för tandläkaren! sad.gif Jag är redan en fattig student, och där ryker det lilla man har.. önskar det inte vore så dyrt att gå till tandläkaren.

Så ni kan tänka er att jag blev glad när jag kunde lämna tillbaka en kursbok som jag köpte, för att den fanns på mitt biblitek!
161 hela kr smile.gif kände mig mycket rikare när jag fick tillbaka mina pengar lol.
Annlo
Visst är det deprimerande!
Jag vet precis hur det känns, belive me... sad.gif
Men nu får vi ju en extra allmosa denna månad då bidraget är högre!
Hipp Hipp Hurra, då ska jag genast springa o shoppa biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif
....kurslitteratur..... blink.gif

Annlouice
TeliaNet
vad studerar ni för nåt?
Annlo
Jag studerar till personalvetare, alltså personal och arbetslivsprogrammet!
Kanonkul, men fattigt som sagt smile.gif sleep.gif

Har 1½ år kvar om jag KAN sluta, det finns ju många andra roliga enstaka kurser att läsa tongue.gif

Annlouice
Orchid
Jag pluggar lingvistik.
TeliaNet
vad är lingvistik?
wolkenkrabber
språk tror jag
zaaritha
Har väl med språket att göra??
Orchid
Lingvistik är allmän språkvetenskap, det som är föremål för studier är allmänna aspekter på språk, dvs. det mänskliga språket,
och vad som är gemensamt för alla språk.
humla
Ang. dyra tandläkarbesök för studenter -har inte ni fått erbjudande om frisktandvård? Alltså att man betalar en fast summa i månaden och sedan får fri tandvård. Ska själv anmäla mig till det, om man har "bra" tandhälsa kostar det bara 35 kr/månad (alltså under 500/år) och då ingår det mesta som undersökningar, lagningar, mer avancerade behandlingar o.s.v. Fast jag vet inte om det är alla landsting som har det.

MVH/Humla
Åsa, mälardalen zon 2
+En annan sak angående tandläkare: ring runt och kolla priser det kan skilja en hel del mellan olika tandläkare.
Orchid
CITAT (humla @ 23-01-2005, 10:17)
Ang. dyra tandläkarbesök för studenter -har inte ni fått erbjudande om frisktandvård? Alltså att man betalar en fast summa i månaden och sedan får fri tandvård. Ska själv anmäla mig till det, om man har "bra" tandhälsa kostar det bara 35 kr/månad (alltså under 500/år) och då ingår det mesta som undersökningar, lagningar, mer avancerade behandlingar o.s.v. Fast jag vet inte om det är alla landsting som har det.

MVH/Humla

Va? Det där är ju ett jättebra erbjudande! Måste kolla upp det, hoppas att det finns...
Magdis
CITAT (humla @ 23-01-2005, 10:17)

MVH/Humla

Undrar om det är samma sak som de har börjat med här, som en försäkring? De gör en bedömning om vilken tandstatus man har och så får man betala efter hur hög risk de bedömer att man har att råka ut för nåt dyrbart. Jag tänkte teckna en sån försäkring när jag var hos tandläkaren sist men då upptäcktes att jag hade ett hål som antagligen måste rotfyllas och då skulle jag inte få teckna försäkringen förrän efter det var lagat. Det innebar att jag även fick betala för de 30 minuter jag blev undersökt och det gick på 750 spänn. Rotfyllningen kommer väl att gå på ca 4000 kronor.

Kort sagt, försäkringen lönar sig tydligen iinte för dem som behöver åtgärda nånting hos tandläkaren.
kristerh
Om du bor i stockholm kan du beställa tid hos tandläkarhögskolan vid huddinge sjukhus wink.gif det är mycket billigare att gå där, visserligen får man räkna med att bli behandlad av tandläkarstudenter men de har handledare med sig och jobbar under strikt kontroll, jag vet några som går där och de är jättenöjda rolleyes.gif
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon