Orchid
Hjälp - det är dags för tandläkaren! sad.gif Jag är redan en fattig student, och där ryker det lilla man har.. önskar det inte vore så dyrt att gå till tandläkaren.

Så ni kan tänka er att jag blev glad när jag kunde lämna tillbaka en kursbok som jag köpte, för att den fanns på mitt biblitek!
161 hela kr smile.gif kände mig mycket rikare när jag fick tillbaka mina pengar lol.
Annlo
Visst är det deprimerande!
Jag vet precis hur det känns, belive me... sad.gif
Men nu får vi ju en extra allmosa denna månad då bidraget är högre!
Hipp Hipp Hurra, då ska jag genast springa o shoppa biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif
....kurslitteratur..... blink.gif

Annlouice
TeliaNet
vad studerar ni för nåt?
Annlo
Jag studerar till personalvetare, alltså personal och arbetslivsprogrammet!
Kanonkul, men fattigt som sagt smile.gif sleep.gif

Har 1½ år kvar om jag KAN sluta, det finns ju många andra roliga enstaka kurser att läsa tongue.gif

Annlouice
Orchid
Jag pluggar lingvistik.
TeliaNet
vad är lingvistik?
wolkenkrabber
språk tror jag
zaaritha
Har väl med språket att göra??
Orchid
Lingvistik är allmän språkvetenskap, det som är föremål för studier är allmänna aspekter på språk, dvs. det mänskliga språket,
och vad som är gemensamt för alla språk.
humla
Ang. dyra tandläkarbesök för studenter -har inte ni fått erbjudande om frisktandvård? Alltså att man betalar en fast summa i månaden och sedan får fri tandvård. Ska själv anmäla mig till det, om man har "bra" tandhälsa kostar det bara 35 kr/månad (alltså under 500/år) och då ingår det mesta som undersökningar, lagningar, mer avancerade behandlingar o.s.v. Fast jag vet inte om det är alla landsting som har det.

MVH/Humla
Åsa, mälardalen zon 2
+En annan sak angående tandläkare: ring runt och kolla priser det kan skilja en hel del mellan olika tandläkare.
Orchid
CITAT (humla @ 23-01-2005, 10:17)