Full version: En kvinnas LIST!
Kakaduan
Hjälpte min kille i helgen. Själv har jag ett helt hus att snickra på, men han hjälper sin 20-årige son att fixa nya lägenheten och jag ställer upp wub.gif . I ettan finns en sovalkov och efter tapetseringen hade pojkvännen och hans kompis (som är målare) ägnat sig åt att sätta upp taklisterna men misslyckats med ett av alkovens hörn som sticker ut i vardagsrummet. De båda hade i två dagar sågat och sågat den profilerade skugglisten utan att lyckas få spetsarna att mötas.

När jag kom dit pekade han på de nu rakt (!) avsågade listerna och sade att det hela var omöjligt - att det inte gick att snedsåga eftersom de är profilerade. Jag fattade inte problemet (hur svårt är det att såga två raka lister i 45 graders vinkel?) och flinande sade han till mig att jag kunde ju prova på några småbitar som de hade liggande. Av bitarna framgick deras ungefär 200 misslyckade försök.

Två minuter senare hade jag två snedsågade bitar som gick om hörnet och passade ihop precis! Gissa en som såg ut som en fiollåda i ansiktet!

Ibland får man till det klockrent! Hans önskemål om att detta ska vara vår hemlighet tänker jag definitivt inte uppfylla!!! biggrin.gif

Kakaduan
Caprice
laugh.gif wub.gif

Caprice
LenaTuring
Känner igen den där beskrivningen, våra lister är fortfarande efter en längre tid inte på plats! Kanske man borde ta tag i saken själv laugh.gif laugh.gif . Dessvärre tror jag att det beror på att väggarna inte är raka(gammalt hus).
Annlo
Vissa ögonblick njuter man lite extra eller hur! biggrin.gif sleep.gif biggrin.gif

Annlouice
Bjäbban
Självklart övergår kvinans list manens förstånd! biggrin.gif
renate
CITAT (LenaTuring @ 24-01-2005, 12:21)
Känner igen den där beskrivningen, våra lister är fortfarande efter en längre tid inte på plats! Kanske man borde ta tag i saken själv laugh.gif laugh.gif . Dessvärre tror jag att det beror på att väggarna inte är raka(gammalt hus).

Saknar också lister i mitt nymålade vardagsrummet,de är inte ens köpta.Sonen skyllde på att jag inte kunde bestämmer mig, vilket är sant.
Till våren ska de upp,får köper de först.
Inga från Närke
Skadeglädje är den sanna glädjen eller hur????? rolleyes.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon