Full version: Engelsk pelargon
*Molly*
Funderar på om jag ska klippa ner min engelska pelargon på samma sätt som de andra pelargonerna eller ska den kanske inte klippas ner alls ?
Kajsa
Har själv eng pelargoner i garaget som jag sådde förra våren. Men dom ska klippas lagom på hösten, sedan övervintra svalt då bildas knoppanlagen, så klipper man dom nu så klipper man bort senare blommor.
Jag noterar glatt att dom eng. var lätta att övervintra i garaget, dom har varit fräscha hela vintern. Kanske ska ha lite fler av dom. biggrin.gif
jessica zon6
Har du sått Engelska pelargoner?....Vet du var jag kan få tag i frön.. smile.gif
har spanat överallt,men inte hittat några ännu sad.gif

/jessica
Kajsa
Köpte en frömix eng. pelargoner från Rockdalas katalog " Plants of Distinction " men fröna finns ej med i årets katalog, tyvärr. Men om man gillar så pelargoner har dom det där lilla extra som inte dom andra har. I år har jag köpt frö av en pelargon från Turkiet som ska dofta, mycket udda. Det finns även en frömix av doftpelargoner och 20 andra sorter. Inte billiga, men alla fröna brukar komma upp. Har man beställt från katalogen (20 kr ) får man den gratis året efter.
www.rockdala.com

Här en av de eng pelargonerna jag sådde förra våren.
*Molly*
CITAT (Kajsa @ 24-01-2005, 18:47)
Har själv eng pelargoner i garaget som jag sådde förra våren. Men dom ska klippas lagom på hösten, sedan övervintra svalt då bildas knoppanlagen, så klipper man dom nu så klipper man bort senare blommor.

Tack Kajsa, då vet jag vad som gäller. Svalt står den iallfall smile.gif
jessica zon6
Har precis köpt en eng.pelargon med mycket blommor.Ska den stå lite svalare till ivår ,eller i rumstemperatur?

/jessica
Kajsa
Ha den inne i rummet, och ställ ut den i sommar så kanske den blommar om.
jessica zon6
Tack,då har jag den inne ,så jag får njuta av den......Kunde ju inte motstå att köpa den,då jag inhandlade lite provado idag.

wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon