Full version: Snabbväxande häck
carolyn
Hej!

Är det någon där ute som kan ge mig tips på en häck som växer snabbt och som inte behöver klippas ner utan får växa fritt tills den nått önskad höjd.
Har en rysligt nyfiken (o elak wacko.gif ) gammal farbror som närmaste granne vid kolonistugan och känner att jag måste få lite lugn och ro utan att någon lurpassar på andra sidan staketet som är väldigt lågt tongue.gif

Hälsningar
Carolyn
Fenja
Använd sökfunktionen här på forumet så hittar du tidigare diskussioner om snabbväxande häckar, det är en fråga som kommer upp nu och då!
Mvh
Fenja
carolyn
Hej och tack för svaret, jag tänkte inte alls på detta, jag har inte varit här på länge.
Hej
Caro
ASAH
Hej, vi har haft lite av samma problem och vi löste det genom glesa spaljér med klätterväxter på. Om mindre än 50% av ytan är "fylld" behöver man inget bygglov som man måste ha för ett plank t.ex. Blev jättevackert med klätterrosor och klematis vilka även går att få tag i som solitärplantor för snabbt resultat. Lycka till !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon