Full version: Nu är den gjord
Yin o Yang
Har just skickat iväg en fröbeställning till Odla smile.gif . Det blev en hel del påsar och som vanligt börjar jag nu fundera på var jag ska kunna förgro wink.gif . Jag har nämligen inget bra rum i huset och inte heller värme i växthuset sad.gif . Bara att hoppas på tidig vår och att jag kan så lite då och då inne (allt behöver ju inte förkultiveras samtidigt) och sedan flytta ut i växthuset. Hur bär ni andra er åt, ni som är i samma sits vad gäller utrymme? Tacksam för alla tips och förslag wub.gif
kerstin z5-6
Du får så o ställa ut det som vill ha det så ,och vänta med resten tills du kan ha frostvakt i växthuset -det öppnar jag i slutet av mars -du borde kunna börja ännu tidigare laugh.gif
-asno-
Jag bor i en trea och på andra våningen. Men det går också laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Har tre lagerhyllor med lysrör på, sen sänker jag värmen i datorrummet allt som går och låter fönstret stå lite på glänt. Ut på balkongen, mot tegelvägg, så fort jag törs. Har inget växthus.
Utesådder sås i sommarstugan, men följer med hem till stan när det är dags för dem att gro och passas med vatten. Å sen tillbaka igen till stugan och rabatten.....

Men kanske jag ska tillägga att familjen klagar lite över värmen inne. Tonårsdottern sitter framför chatten med fingervantar och min man går i helly hansen laugh.gif laugh.gif laugh.gif

/Åsa
kerstin z5-6
Beundransvärt !!! smile.gif Allt för växterna smile.gif
Yin o Yang
Tack för tipsen wub.gif Vet inte vad maken skulle säga om sänkt värme, han tycker det är för kallt redan nu tongue.gif , men så är han frusen av sig. Kanake får ta en funderare på att dra in någon form av värme i växthuset, så att jag kan hålla till där med allt wink.gif
kerstin z5-6
Jag har inte koll på din zon , men jag bor i Västerbotten ..
En värmefläkt + el som har termostat o håller över + 8 slutet mars o april , är inte så vanvettigt dyrt -och fruktansvärt kul o bra ..
kerstin z5-6
Gör det ! perioden mars -juni är den då jag nog har allra mest glädje av mitt växthus ..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon