Ingrid på Västkusten
Hallon!

Surfade på Lindbloms fröer - mkt bra beskrivning där -> det är alltså kapkrusbär, Physalis peruviana som blir omegastor och måste odlas i växthus....medans det är Gyllenbär eller Physalis pruinosa som ger de låga plantorna.....

och där står det också att den måste ha mkt hög temeopratur för att gro! Förklarar vaffö den itne grodde hos mig och inte grodde förrän jag hade vräkt ut krukan på backen och så grodde den mitt i sommaren! Lyckligtvis brukar jag vräka ut värdefulla sådder ( ettåringar ) på ett speciellt ställe omifall att :-P vilket har visat sig vara rättså bra ibland
:-)
Fenja
Smart det där med att hälla ut sådderna och bevaka, den idén stjäl jag genast!
Mvh
Fenja
Ingrid på Västkusten
Ja Fenja - ibland undrar jag om det är det att jag 'hällt' ut krukorna som gör det elle rnånting annat :-))
Hur som haver - jag ahr EN planta i uterummet som övervintrar som jag hoppas stort på :-))

Hälsar ingrid
zaaritha
Köpte en planta i fjol på Blomsterlandet, om det va´den höga eller låga,
vet jag inte! Den blev ca en meter hög i kallväxthuset. Den fick i alla fall massor av goda frukter(bär?).
Vi fick plantor redan -80 av en hobbyodlare--tror inte den var så vanlig då?
De blev ej höga. Men; de fick väldigt mycket "bär".
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon