Full version: Efterlysning
Åsa zon 6
Finns det någon som har eller vet var jag kan köpa boken "Plantera din trädgård med inspiration från Bibeln"? Den har nämligen utgått ur förlagens sortiment och jag vill så gärna ha den. Det blir lite krångligt i längden att ständigt låna den från biblioteket.
Är det någon som har den och vill sälja den, elller är det någon som har sett den på något antikvariat eller bokloppis eller... ?

Åsa
Sollan
Ska hålla ögonen öppna!
pisanggoreng
Bokbörsen dyker en del titlar upp...
Annlo
Har du kollat på sidor som t.ex bokborsen.se?
Du kanske har tur!
rolleyes.gif

Annlouice
KURT
Finns på antikvariat i Uppsala och Karlstad (Karlstad antikvariat säljer dock BARA på nätet) . Sök på http://www.antikvariat.net/
Åsa zon 6
Tack för hjälpen! Nu har jag mailat in en beställning till Karlstads antikvariat. Hoppas boken finns kvar. Det kanske blir en biblisk trädgård, om inte i år så kanske nästa.

Åsa
Christoffer
Vad intressant! Det skulle vara roligt om någon lade upp en lista här på de växter som finns med i Bibeln.
Caprice
Du hittar lite info HÄR... smile.gif

Caprice
Hannele
CITAT (Christoffer @ 29-01-2005, 11:44)
Det skulle vara roligt om någon lade upp en lista här på de växter som finns med i Bibeln.
Spännande, Åsa!
Det finns nog flera sätt att göra detta. Följa bibeln, eller välja växter efter namn.
I Caprice fina länk nämndes följande växter:

Några av växterna i Bibelträdgården
Tusensköna (Marie Blomster)
Käringtand (Jungfru Marie kängor)
Judaspenningar
Mariatistel
Jobs tårar
Äpple
Sandkörsbär
Dvärgmandel
Turkisk eldtorn
Apotekarros
Björnbär
Fjädernejlika
Spånadslin
Madonnalilja
Järnek (Kristtorn)
Brudborste Några av växterna i Bibelträdgården - faktaruta
Tusensköna (Marie Blomster)
Käringtand (Jungfru Marie kängor)
Judaspenningar
Mariatistel
Jobs tårar
Äpple
Sandkörsbär
Dvärgmandel
Turkisk eldtorn
Apotekarros
Björnbär
Fjädernejlika
Spånadslin
Madonnalilja
Järnek (Kristtorn)
Brudborste
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon