Full version: Nya bilder
*Felix matte*
Nu har jag lagt in nya bilder i mitt album Ishotellet bilderna 13 -52 är från 1 januari 2005.biggrin.gif

Fotograf är sonen min wub.gif
lotta_
Helt fantastiskt Agneta och vilket härligt gäng ni träffade i baren, ser "dökul" ut.

Har själv besökt ishotellet för några år sedan men det blir nog ingen resa dit i vinter, kul att se vinterns bygge i alla fall. Tack!
Caprice
Häftigt..!

Har aldrig varit där, det skulle vara en upplevelse...

Caprice
*Felix matte*
CITAT (lotta_ @ 26-01-2005, 22:04)
Helt fantastiskt Agneta och vilket härligt gäng ni träffade i baren, ser "dökul" ut.

Har själv besökt ishotellet för några år sedan men det blir nog ingen resa dit i vinter, kul att se vinterns bygge i alla fall. Tack!

Måste erkänna att jag inte var med i år... Var ju och gjorde ett försök i fjol men pga Klaustrofobi så kom jag inte längre in i byggnaden än Entrehallen där jag kunde beskåda Is-kristallkronan. tongue.gif biggrin.gif sad.gif
när jag såg att folk hukade sig när de gick in i "gångarna" fick jag panik och lämnade byggnaden. Men... tur att det finns kameror (digitala ett extra plus) för då får ju jag också njuta av all Iskonst biggrin.gif wub.gif
Helen i Piteå Zon 5
Såå fint! Tänk vad man kan göra av snö och is, vilka kristallkronor, superläckert! Tack för titten Agneta /Helen
*Felix matte*
CITAT (Caprice @ 26-01-2005, 22:12)
Häftigt..!

Har aldrig varit där, det skulle vara en upplevelse...

Caprice

Alldeles säkert är det en häftig upplevelse att se allt byggt av is... bara att se kristallkronan var fantastiskt. biggrin.gif
Jag har faktiskt klarat av att bevista en vigsel i Iskyrkan... äldsta dotterns wub.gif biggrin.gif
Gunilla i Arboga
Va fina bilder !!! Har sett på TV hur mycket jobb det är göra iordning allt. Jag undrar om jag skulle kunna sova i de där issängarna...........jag har ju svårt att hålla värmen en kylig sommarnatt i ett tält. Såg förrästen att det var Hästen-sängar de hade........ eller var det islandshästens månne......... Synd att alt smälter bort till våren bara sad.gif
yla
jätteläckert tack för att du visade oss som bor så långt därifrån
adrian
WOW!!!
Dit vill vi en dag... biggrin.gif

Vet du nåt om priserna per natt?
Drinkarna?
*Felix matte*
CITAT (adrian @ 26-01-2005, 22:55)
WOW!!!

Drinkarna?

Inte mer än denna site Icehotel
Fenja
TACK!!! wub.gif wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
Kathy
CITAT (Felix matte @ 26-01-2005, 23:11)
CITAT (adrian @ 26-01-2005, 22:55)
WOW!!!

Drinkarna?

Inte mer än denna site Icehotel

Ishotellet i Jukkasjärvi är otroligt vackert. Min man har haft förmånen att få övernatta på ishotellet, då han jobbade i Kiruna.

För några år sen hade de kört ner en pråm till Nacka strand (som ligger strax utanför Sthlm) med isblock ifrån Jukkasjärvi. Det blev isskulpturer av isblockena, gjorda av olika konstärer.
Allt inhyst i ett stort, kylt tält.
Det var verkligen en kontrast att komma ifrån en solig junidag med 25 plusgrader och sen gå in i tältet med 18 grader.
Tältet hade ett förtält där man fick dra på sig skoterkängor och rejäla pälsar.
Eva St
Härliga bilder verkligen kul att få se
Monica M zon 4
Häftiga bilder! Skulle tänka mig att besöka hotellet men skulle aldrig vilja övernatta! Det verkar vara alltför kallt för min smak! laugh.gif
Fialotta
Såg jätte kallt ut, men så vackert, skulle
inte heller vilja sova över där smile.gif

Vilket jobb dom lagt ner där, synd att det smälter ner.
amaira
Coolt!!!

Så vackert!!!
Tack för bilderna!!
adrian
Sybd att det var så svindyrt... wink.gif
renate
Otroligt vackra bilder du bjuder på.Såg en dokumentär på discovery om byggandet av ishotellet,vilket arbete de lägger när varje år.Själv vill jag nog inte övernatta där,l ite för kallt för min smak,men titta skulle jag gärna.
Tack Agneta
*Felix matte*
CITAT (adrian @ 27-01-2005, 10:29)
Sybd att det var så svindyrt... wink.gif

Ja usch vad det kostar ohmy.gif hade inte kollat priserna innan.
adrian
Det är nog enklare att lägga sig ute i en snöbivack... biggrin.gif

OCH billigare... rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon