Full version: apropå..
Sollan
Stack ut näbben utanför dörren (Hårige Herman ville ut) och hörde då glassbilens glada truddelutt i fjärran.
Känner ni till texten?
"Nu lurar vi barn, nu lurar vi barn, på deras veckopeng!" Kan sedan jag fick höra det inte höra glassbilen utan att gnola texten för mig själv...
renate
Hahaha,så rätt texten är. rolleyes.gif tongue.gif tongue.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Helen i Piteå Zon 5
Eftersom jag är en "glassoman" så hör jag bara glassbilen låta så här
"nu lurar vi Helen, nu lurar vi Helen på hennes sista peng" och eftersom glasskillen vet att mitt hus är ett säkert "säljställe" har han börjat stanna här utanför och vänta på mig wub.gif /Helen
Berith
Tycker att den påminner om Helan&Halvans signaturmelodi. rolleyes.gif

Köper aldrig nånting av varken Hemglass eller Glassbilen, äter nästan bara glass från Sveriges godaste glass! wub.gif
lisselbo
CITAT (Sollan @ 27-01-2005, 19:19)
Stack ut näbben utanför dörren (Hårige Herman ville ut) och hörde då glassbilens glada truddelutt i fjärran.
Känner ni till texten?
"Nu lurar vi barn, nu lurar vi barn, på deras veckopeng!" Kan sedan jag fick höra det inte höra glassbilen utan att gnola texten för mig själv...

Har aldrig hört texten förrut, men bra är den.
mvh Marie

Känner även igen mig i Helen i Piteå Zon 5
kristerh
Ja den var bra biggrin.gif biggrin.gif
krister
Blomstertanten
CITAT (Berith @ 28-01-2005, 07:36)
Tycker att den påminner om Helan&Halvans signaturmelodi.  :rolleyes:

Köper aldrig nånting av varken Hemglass eller Glassbilen, äter nästan bara glass från Sveriges godaste glass!  :wub:

Sveriges godaste glass finns ju i Nora !
Mums!!!
rolleyes.gif smile.gif rolleyes.gif smile.gif
Berith
Har varit i Nora en gång men har inget minne av att jag åt nån glass där... Attans dumt! wink.gif
pa kalmar
En annan variant är:
"Nu lurar vi barn, nu lurar vi barn, med våran glassreklam"
Åsa, mälardalen zon 2
Och här sjunger hunden YYYYYYYYYYYL när glassbilen kommer, hennes öron verkar inte gilla melodin.
Gunvor Nilsson
Klingglass, har aldrig hört talas om den! Men å andra sidan så får glass heta vad som helst efter det jag gått med i ViktKlubben! tongue.gif

En aning förvånad när glassbilen trudeluttar mitt i vintern när barnfamiljerna är kvar i stan.

Gunvor
jendah
Den hemsidan var rena nostalgitrippen ju! Minns Klingglassen från Högstadietiden... Hittade min gamla favorit... tongue.gif tongue.gif (var inte så dyr heller). Nu ser man aldrig Kling-glass häromkring...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon