Full version: Rosenholm:(
jessica zon6
Är det någon som kan guida mig lite....
sad.gif unsure.gif unsure.gif unsure.gif
hur gör man en upphöjd rabatt/stenparti?har försökt nu i några timmar,men snart ger jag upp.antingen får jag bara en liten kulle högst upp,eller så blir det bara en platt upphöjning och utanför den befintliga rabattkanten.Dessutom låser sig programmet hela tiden då jag är inne i höjdeditorn ,och kan sen inte ens öppna programmet sad.gif sad.gif sad.gif

HELP!!!/jessica
Caprice
Hmm, det är faktiskt väldigt länge sedan jag höll på med mitt Rosenholm...

Jag tror felet du gör är att du höjer rabatten på ett ställe, då blir det en hög kulle bara..
Har för mig att man ska punktmarkera flera ställen för att få en höjd som passar tex upphöjd rabatt..?

Men jag är faktiskt inte riktigt säker, kommer inte ihåg...

Men varför låser sig programmet hela tiden...?

Caprice
fruberglund
Måste bara fråga om ni tycker programmet är bra. Är sugen på att köpa det.

Hur funkar det i praktiken? Programmet måste väl veta hur min trädgård ser ut, lägger man in det först eller går det bara att göra enskilda rabatter utan att se hur det kommer se ut på tomten?
Betty
Jag tycker att programmet är helt OK. Du ritar in din trädgård, eller enskilda partier av din trädgård - både och eller vilket du vill. Du kan alltså göra flera olika trädgårdar/planer. Gå in på Rosenholms hemsida och läs mer om programmet. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon