Full version: Fåfänga
Inga från Närke
Istället för att citera, skriva inlägg lägg en röst här
Caprice
Klart man måste ha en handväsksamling...

Caprice
netaave
Ibland handväska, ibland ryggsäck, ibland tygkasse beroende på vad jag ska göra.
Betty
Instämmer i Caprices kommentar... wink.gif
Berith
Ryggsäck på sommaren - jackfickan på vintern. Övriga årstider går liksom in i sommar eller vinter. wink.gif
Lilla Selma
Jaa - det måste nog bli ett ganska flytande svar! Jag växlar mellan ryggsäck, handväska, portfölj, tygkasse, plastkasse, ficka... Som någon sade tidigare - allt beroende på vad jag ska göra och vilket sinnelag jag befinner mig i. wub.gif

Favoriten är en underbar "påse" i renskinn som jag köpte uppe i Pajala häromåret!

En nackdel med att byta väska från dag till dag är att man alltid glömmer kvar något i det bärtyg man använde senast... wacko.gif

/Lilla Selma
Copycat
Hejsan ! Efter att ha blivit bestulen två gånger i Stockholm, så har jag en enorm fobi mot handväskor. Jag kan inte ha en sådan och känna mig trygg, jag får för mig hela tiden att någon öppnat och plånboken är borta. När man sen står där med hjärtat i halsgropen och konstaterar att plånboken och mobilen är kvar, så blir man bara förbannad på sig själv. Numera är det BARA fickorna som gäller, OM jag mot all förmodan skulle ha en jacka med för lite (för små) fickor, så har jag en liten handväska över kroppen innanför jackan. rolleyes.gif wub.gif
fruberglund
Hehe, är det ingen som vågar erkänna att de använder märkeskassar smile.gif

Då gör jag det nu! Jag har handväska till nycklar, mobil, plånbok m.m. men när jag tar med mig mat till jobbet så har jag en så kallad "märkeskasse".

Om jag tycker en kasse från Lindex är en märkeskasse vet jag inte direkt men anledningen att jag har såna kassar är att de har handtagen på rätt håll och att de oftast är lite färggladare. Coopkassarna är fruktansvärt tråkiga, jag har alltså märkeskassar för min egen skull, för att JAG tycker de är finare och roligare.

Det behöver inte vara något speciellt märke och skulle Coop ha färgglada kassar med handtaget på rätt håll så skulle jag inte ha några problem med att det stod just Coop på tongue.gif

Fast jag ska erkänna att när jag varit till Australien tog jag den allra finaste kassen därifrån och hade med mig för då ville jag faktiskt skryta lite biggrin.gif biggrin.gif tongue.gif wub.gif
Eva i Stuvsta
... själv bär jag alltid matlådan i en grön systembolagskasse - kanske inte så snyggt, men formatet passar utmärkt. Inget som slänger omkring på fullpackade tåg och bussar...
renate
Röstade på ryggsäck,en sådan liten man har som handväska för att ha händerna fria.När jag cyklar till affären har jag en lite större väska med plånbok nycklarnar och ibland mobilen,plus en extra tygkasse.
Skulle aldrig går omkring med en plastkasse.
rutis
Jag har sagt att jag använder en sk märkeskasse! Någon måste ju skilja sig från mängden! Jag har så klart vanlig handväska, men sen eftersom jag alltid bär på en stickning också så måste jag ha den i något. Nu har det fallit sig så att min "märkeskasse" var den påsen som var tillräckligt stor, en ICA-kasse blir allt för stor. Har planer på att brodera mig en liten "stickkasse"... någongång...
Blomstertanten
Systembolagets eller någon annan liten kasse använder jag som handväska ! biggrin.gif

sleep.gif Men om sanningen ska fram så köpte jag en handväska i höstas.
Min son gav mig "vuxenpoäng" för det.
42 år gammal och äntligen vuxen sa han !!! tongue.gif biggrin.gif

Fast jag använder plastkasse ändå ibland, men för det mesta har jag allt i fickorna.
Och inte vet jag om jag är så himla vuxen ! rolleyes.gif Hoppas inte !

Att alltid vara en smula barn är att vara verkligt vuxen.
mekare
våga vägra handväska! smile.gif

Skönt att se att jag inte är ensam.
ifibi
En handväska är ju ett underbart komplement och livar upp vardagen. biggrin.gif

Det är lätt att vara ombytlig och byta väskor, då är det som en helt annan grej.

Skulle aldrig klara mig utan mina väskor, även om jag inte använder dem varje dag... wub.gif
Hannele
unsure.gif Jag ville ju rösta på alla!
cic
Klart man har nån form av väska. Att ha allt i fickorna gör det bara enklare för ficktjuvar.
Men det är inte mycket jag stoppar i min handväska. Plånbok, nycklar, cerat, snus, cigaretter och tändare.

Gillar inte när jackan "hänger vid fickorna".. Fåfäng? Absolut i det avseendet.

Ryggsäck på sommaren till vatten och kanske en bok. Och när jag går till bibblan såklart! smile.gif
Blomstertanten
unsure.gif
En handväska gör det väl lättare för alla väskryckare !!!
Verkar ju klart mycket svårare att stjäla nått ur någons ficka.

sleep.gif Inte för att jag någonsin försökt göra någondera. tongue.gif
cic
Är inte heller expert på vad som är enklast. Menade mest att om någon rycker din väska så märker du det. Men ficktjuvarnas verk brukar man oftast upptäcka för sent. sleep.gif
birgitek
Som jag sagt i en annan tråd; MIN VÄSKA ÄR ETT MÅSTE, jag kompletterar den ofta med kasse från "fin" butik.
Birgit Ek
ninnisky
CITAT (birgitek @ 28-01-2005, 18:39)
Som jag sagt i en annan tråd; MIN VÄSKA ÄR ETT MÅSTE, jag kompletterar den ofta med kasse från "fin" butik.
Birgit Ek

Det kunde inte sagts bättre.....

Jag samlar (förutom tvättpåsar) även på påsar från FINA GATAN. Kan inte hjälpa, men de är bättre än ICA-påsar. Särskilt de med "snörhandtag" som t o m ibland är riktigt originella.
Förlåt, men det ser inget kul ut när någon går med en dinglande "Isapåse".....

När jag handlar till vardags tar jag med mig mina stora "Bamsepåsar" som jag köpte på COOP för något år sedan. Inga tråkiga papperspåsar!

Förlåt, jag kom från temat....
Ljusalfheim
...och wellpapplåda fanns inte ens med som svarsalternativ smile.gif huh.gif wub.gif
ninnisky
hallå där, hur ser handtagen ut på en sådan ..... eller bär du den på ryggen blink.gif mad.gif sleep.gif huh.gif huh.gif huh.gif
zaaritha
Jag är visserligen "fruntimmer", men har gärna jacka m innerficka o mobil o plånbok där!!!
Avskyr axelväskor.........
birgitek
Måste bara berätta om en av de finaste av mina "fina" kassar. Den kommer från "Ordning och Reda", gjord i tjockt, glansigt guldpapper med svart tryck och kraftiga svarta snören som bärhandtag. Den är inte bara snygg utan jättebekväm att bära över axeln också.
Birgit Ek
netaave
Jag har en otroligt vacker blomkasse jag fått i en affär, och så har jag en kul med fina trådrular på från en tygaffär, dom brukas när det behövs något extra.

Jag har köpt mig två nya handväskor idag, en vardags i något tygaktigt med många extra små dragkedjefickor och mobilfack och en lite mindre i skinn för fest, 249 kr tillsammans, var halva reapriset. biggrin.gif
ninnisky
Visst är det en speciell känsla när du köpt nya handväskor wub.gif blink.gif wink.gif wub.gif rolleyes.gif

Jag köpte skor på rea igår. Ballerina i mörkblått hos Scholls till 70% av ursprungspriset.

Visst är det så att vi som gillar handväskor också gillar skor, eller har jag fel rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
*Felix matte*
Jag gillar skor...har alltid gjort det biggrin.gif
men inte längre handväskor...har dock kvar några som ligger i nån garderob.
birgitek
Jo, ja, jag är förtjust i vackra skor också. men just nu har jag problem med en hälsporre och får ligga lite lågt betr. skor.
Birgit Ek
Hannele
CITAT (ninnisky @ 29-01-2005, 18:10)
Visst är det så att vi som gillar handväskor också gillar skor, eller har jag fel rolleyes.gif

Ja, lite fel har du, jag är inte speciellt intresserad av handväskor, har en.
Men skor, det har jag många många av. wub.gif
pimpim
CITAT (Hannele @ 29-01-2005, 19:09)
CITAT (ninnisky @ 29-01-2005, 18:10)
Visst är det så att vi som gillar handväskor också gillar skor, eller har jag fel rolleyes.gif

Ja, lite fel har du, jag är inte speciellt intresserad av handväskor, har en.
Men skor, det har jag många många av. wub.gif

Jag älskar att köpa handväskor, men skor köper jag när jag absolut måste smile.gif

Pia
Sylvia
CITAT (Felix matte @ 29-01-2005, 18:24)

Jag var skogalen som yngre, nästan i stil med Imelda Marcos, tyckte min luttrade gube.. tongue.gif laugh.gif
Men nu när jag är äldre och travar på otaliga mässor etc så är det låga, bekväma promenadskor som gäller och en rejäl organisatör-axelväska! Bär den tvärs över så att den inte går att dra av i hastigheten utan att huvudet följer med laugh.gif och med öppningen inåt och hoppas på tur för att slippa väsktjuvar unsure.gif wacko.gif
*Felix matte*
CITAT (Sylvia @ 29-01-2005, 19:22)

Jag var skogalen som yngre, nästan i stil med Imelda Marcos, tyckte min luttrade gube.. tongue.gif laugh.gif
Men nu när jag är äldre och travar på otaliga mässor etc så är det låga, bekväma promenadskor som gäller och en rejäl organisatör-axelväska! Bär den tvärs över så att den inte går att dra av i hastigheten utan att huvudet följer med laugh.gif och med öppningen inåt och hoppas på tur för att slippa väsktjuvar unsure.gif wacko.gif

Imelda Marcos laugh.gif ja nästan så var också jag... skor i alla de färger och former. Man skulle ju ha skor och väska i samma färg (tror det var på 60-70talet) och klackhöjd och bredd ändrades så man fick köpa nytt och köpa nytt igen laugh.gif biggrin.gif
Starkaste minnet från den tiden har jag av grön väska med guldfärgad kedja, nätta sommarskor i samma färg och till det en gul klänning (i ripstyg, om jag inte minns fel) wub.gif
Numera gäller Scholls och Hästens... fotvänliga laugh.gif
netaave
Jag gillar väskor, men både det och skor köper jag bara när jag "måste".
Hannele
Maken får ett lätt anfall, när jag säger, att jag inte har några skor att ta på mej. tongue.gif

wub.gif Rosa skor, handväska och Stout Beer.
råse-marie
wub.gif Åh vilka läckra rosa skor !!!!!!
Dom skulle passa mig iallfall i smak smile.gif
Susanne i Linköping
Det var nära att jag röstade PC-väska, men datorryggsäcken har fått semester sedan jag hittade en gammal Kånken i förrådet. Annars är papperskassar en favorit, men jag såg inget sånt alternativ.

Handväska, nej aldrig i livet. Axelremsväska vid högtidliga tillfällen.

Skor? Dem avskyr jag. Hur kul är det med skor när man är tjej och har skonummer 43?
kerstin z5-6
Härligt Hannele -Skor o handväskor -möjligtvis är det frö o växter jag heller shoppar:) men de ligger högt på listan -Superroliga var de rosa smile.gif
Ryggsäck -aldrig
*Felix matte*
CITAT (Hannele @ 29-01-2005, 23:05)
Rosa skor, handväska och Stout Beer.

de färgerna har jag också haft biggrin.gif

synd att man inte sparat alla färgglada sad.gif

estet
CITAT (Susanne i Linköping @ 30-01-2005, 20:34)
men datorryggsäcken har fått semester sedan jag hittade en gammal Kånken i förrådet.

Å jag tog fram min Kånken från källaren. Behändig storlek och vilken nostalgitripp! Hade den i lågstadiet...

Förra vintern åkte den ned igen i källaren för den luktade för mkt bensin tyckte min omgivning sleep.gif , har den på skoterturen också! Lukten gick inte ens bort i tvätten så jag köpte en "axelremsbag" i stället att ha till vardags.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon