Full version: Nu vill jag ha vår
fruberglund
Har så mycket planer och drömmar för trädgården så vill jag att det ska bli vår så jag kan ut och börja gräva och plantera, dela och köpa nya perenner, plocka ogräs, klippa gräset, gödla, beskära och göra mina nya rabatter.

Är det för mycket begärt eller tongue.gif tongue.gif tongue.gif Jag är så otålig just nu när snötäcket ligger tjockt. När det var plusgrader innan snön kom så kändes inte våren så långt bort i alla fall men nu känns det som det är evigheter kvar smile.gif

Igår beställde jag dessutom rosor från Rosenposten och är så sugen på att få hem dem och plantera ut dem.

Antar att det är fler som väntar på våren?
renate
Ja,du är inte ensam om det,fast till gräsklippningen längtar jag inte.Det är kallt ute -4,7° 0,5cm.snö bläää.Till våren har vi en bit kvar,har också beställt Rosor hos Hortogreen,de kommer väl i april sådär.
Än är det bara vänta och längtar. tongue.gif rolleyes.gif
rutis
Åh, jag väntar också! Massor massor! Har ju nyligen blivit med en villaträdgård som jag är extremt nyfiken på att se vad den har att bjuda på framåt vårkanten. Dessvärre ska vi dränera runt huset så då blir väl en del förstört sad.gif Turligt nog är tomten tårtbitsformad med huset i ena änden så då kanske en del av trädgården klarar sig utan större åverkan. unsure.gif
Tesa
jag kan nästan svära på att jag hörde talgoxen igår.......då är våren snart här.... smile.gif
evarina
Längtar också efter våren, men iår inte för att jag vill ut och odla och plantera utan för att jag är less på att vara gravid. Vill ha ut vår baby NU!!
Tesa
Hehe...jag skulle ha barn en gång i Mars...jag fick allt vänta en bit in i April.....bara så du vet.... biggrin.gif
ifibi
Är det Talgoxen som låter "juudit-juudit"?

I såfall har jag också hört den!
Inga från Närke
Här har vi talgoxe hela vintern, så var bor ni eftersom ni tydligen inte har det?
Dzad
Vad är det för skillnad på en talgoxe och en blåmes?
Nån av dem finns här åtminstone och har gjort det hela vintern tror jag.
jendah
Talgoxen har svart mössa och blåmesen blå....

Båda finns här nu - och har funnits hela vintern smile.gif smile.gif
Betty
De hinns hela vintern här med. smile.gif
Gunvor Nilsson
CITAT (evarina @ 28-01-2005, 15:32)
Längtar också efter våren, men iår inte för att jag vill ut och odla och plantera utan för att jag är less på att vara gravid. Vill ha ut vår baby NU!!

Men snälla evarina du är ju född 2002 - är inte det väldigt tidigt att få barn? ohmy.gif laugh.gif laugh.gif när förväntas tilldragelsen ske? smile.gif

/Gunvor
*Felix matte*
Mina Talgoxar gillar att picka på kycklingskinn som maken hängt ut i rönnen tongue.gif de finns också här året om.
Tesa
..men hur många av er har HÖRT talgoxen i år?????

Jag har massor av talgoxar åretrunt men det är först nu de börjar låta...och blåmesarna och alla di andra i vårkonserten....
..och talgoxen säger tittittut....så alla ska sticka ut näsan efter den kalla vintern...
ninnisky
Visst är det vår i luften wub.gif wub.gif wub.gif

När jag åkte in till stan idag såg jag en segelbåt på älven (såg lite kallt ut) och i trädgården hemma har magnolian tjocka knoppar och trollhasseln har nästan blommat över.

Koltrasten, som har sitt bo i klätterhortensian på husväggen, hälsade på oss i morse igen med glada "tillrop". På garageinfarten ligger dock snön som kom igår fortfarande kvar.

Mitt i alla vårkänslor glömde jag alldeles bort att det är sportlov snart och då ska det åkas skidor biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon