humla
Tittade i Weibulls katalog, och hittade bland skadedjursbekämpningsprodukterna (långt ord!!) detta snigelstaket. Men jag hittar det inte på Weibulls hemsida.

Beskrivning; " Snailstop är ett smalt och lågt staket som hindrar mördarsniglar från att passera. rama in hela området som ska hållas snigelfritt. Snigelstaketet är ofarligt för människor. Snigelstakettet är brun/svart för att visuellt smälta in i jorden."

Är det någon som har erfarenhet av detta? Låter ju för bra för att vara sant. Eller kanske det inte funkar?

rolleyes.gif smile.gif

----------------------------------------------------------------------------------------
Edit; Hittade en tråd längre ner här, där staketet var omnämnt, men ingen hade kommenterat sina egna erfarenheter om det.
pisanggoreng
Kolla här
gammelnalle
Eller en lång..... länk där det finns beskrivet...

Inga konstigheter så nästan vem som helst kan fixa till ett sådant.

Den största fördelen är kanske inte den ekonomiska förtjänsten utan att man kan specialanpassa till sin egna odling.

Jag skall nog knåpa ihop några stycken till mina pallkragar,,,, (men det får bli bättre väder först)
smile.gif smile.gif
Susanna
Min syrra har prövat stakettet runt sin radhustomt. Det fungerade bra i början men ibland lyckades några sniglar ta sig förbi. Och om en kommer in så är ju risken att de är några hundra ganska snart. Hon gav upp efter några säsonger.
humla
Lägger in annonsen tillfälligt (Så vi vet att vi menar samma sak, tar bort den sen) Pisanggoreng; I den tråden diskuteras bara snigelmedlet, vad jag kan se.

I detta är det väl inte EL? Det står ju visserligen inget, men det verkar bara se ut som något skumliknande material (Med något medel i antagligen).

Kanske kan man klistra detta runt pallkragarna?
pisanggoreng
CITAT (humla @ 29-01-2005, 15:42)
Pisanggoreng; I den tråden diskuteras bara snigelmedlet, vad jag kan se.

Jo, det är sant. Jag hade också hoppats att någon skulle berätta om sina erfarenheter av snigelstaketet, men så blev det aldrig. Men jag tänkte att där kanske fanns någon intressant information ändå i den tråden.
Susanna
Det där stakettet är något helt annat än det min syrra hade. Hon hade el-varianten. Dock måste man ju få området innanför snigelfritt, vilket inte alltid är så lätt rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon