Hej, jag söker plantskolor eller liknande som säljer stora träd. Alltså träd som är större än vad plantskolorna normalt säljer. Jag letar både efter fruktträd och björk. Är det någon som vet nåt om detta?
Anders zon III
05-03-2003, 10:13
Riddersviks plantskola i Hässelby säljer stora träd till gator och parker - de har många björkvarianter.
Vet inte var i Sverige du bor, men om du har en bra plantskola i närheten kan du ju beställa vad du vill ha genom dem!
e_sedell
05-03-2003, 18:51
Bilbex har mycket stora sträd de levererar till norrköpings komun mf.
Det ligger i Svärtinge utanför Norrköping!
Peter i Täby
06-03-2003, 08:42
Anders
Kan privatpersoner handla på Riddersviks plantskola?
Sökte på Gulasidorna.se men hittade dem inte.
Peter
Anders zon III
06-03-2003, 11:03
Man måste köpa för minst 1000:- , men det blir det ju lätt om man köper stora träd. Man köper mot faktura, kanske måste man be nån att köpa det via sitt företag... Annars får du väl be din plantskola beställa. Sån´t där brukar lösa sig. Om man handlar direkt från ett sånt där ställe ska man ha grundkunskaper själv och veta vad man vill ha, de har inte ordinär kundservice.
Det är Gatu-och fastighetskontorets anläggning, de hade rejäl rea förra våren, jag printade ut deras prislista då.
tel 89 49 48
Nordplant säljer större träd av många sorter och har ofta ärenden söderut i landet.
Jag vet att
Zetas Trädgård tar emot beställningar på större träd också, liksom Brunnsvikens Trädgårdar, Ulriksdals Slottsträdgårdar.
Fråga var de köper materialet ifrån och deras erfarenheter av dem. Kommer det direkt från Tyskland är det inte säkert att det klarar sig här, även om det är en härdig sort.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.