Full version: Stora trd
Ulrika
Hej, jag sker plantskolor eller liknande som sljer stora trd. Allts trd som r strre n vad plantskolorna normalt sljer. Jag letar bde efter frukttrd och bjrk. r det ngon som vet nt om detta?
Anders zon III
Riddersviks plantskola i Hsselby sljer stora trd till gator och parker - de har mnga bjrkvarianter.
Vet inte var i Sverige du bor, men om du har en bra plantskola i nrheten kan du ju bestlla vad du vill ha genom dem!
e_sedell
Bilbex har mycket stora strd de levererar till norrkpings komun mf.
Det ligger i Svrtinge utanfr Norrkping!
Peter i Tby
Anders
Kan privatpersoner handla p Riddersviks plantskola?
Skte p Gulasidorna.se men hittade dem inte.

Peter
Anders zon III
Man mste kpa fr minst 1000:- , men det blir det ju ltt om man kper stora trd. Man kper mot faktura, kanske mste man be nn att kpa det via sitt fretag... Annars fr du vl be din plantskola bestlla. Snt dr brukar lsa sig. Om man handlar direkt frn ett snt dr stlle ska man ha grundkunskaper sjlv och veta vad man vill ha, de har inte ordinr kundservice.
Det r Gatu-och fastighetskontorets anlggning, de hade rejl rea frra vren, jag printade ut deras prislista d.
tel 89 49 48
Cilla
Nordplant sljer strre trd av mnga sorter och har ofta renden sderut i landet.

Jag vet att Zetas Trdgrd tar emot bestllningar p strre trd ocks, liksom Brunnsvikens Trdgrdar, Ulriksdals Slottstrdgrdar.

Frga var de kper materialet ifrn och deras erfarenheter av dem. Kommer det direkt frn Tyskland r det inte skert att det klarar sig hr, ven om det r en hrdig sort.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon