Full version: CRAMBE cordifolia
carolyn
Hej alla!

Är det någon som sått Crambe? Jag tycker den är så otroligt fin så jag skulle gäran vilja ha några sådana.
Tacksam för svar!

Carolyn
kerstin z5-6
japp -en super snygg växt -fröna är sega -
Se den som en solitär eller mindre " buske" så den passar in, för plats tar den.1x1m minst
Är helt härdig hos mej
Fröna behöver sandpappring o blötläggning för att gro någorlunda bra /
Gror oregelbundet-händer inget flytta till låg temp ett par v + 4 grader sådär -ut alltså
Rötter finns att köpa hos eurobulb.nl -går fortare -om man är otålig smile.gif

carolyn
Åhhhh vilken underbar bild, ja jag har beställt en fr Eurobulb, för att vara på den säkra sidan, sen kan man ju så också.

Hej
Carolyn
mulle
Jag har kämpat förgäves med min Crambesådd och valde därför också roten!
Mulle
kerstin z5-6
jag knäpper ihop fröna .. + blötlägger ..
Caprice
CITAT (kerstin z5-6 @ 31-01-2005, 12:00)
jag knäpper ihop fröna .. + blötlägger ..

Vad / hur menar du, Kerstin...?

Caprice
kerstin z5-6
LOL ohmy.gif Observera att detta är inget officiellt tips .. blink.gif
Jag beklagade mig för Kirstel på Gardens North -o fick ett under duken tips .. på Crambe frö ,kan gå snett
Tag frö mellan tumme o pekfinger -knäpp till det krasar -de har ett ytterhölje som är stenhårt -men inte mkt till innerhölje -så kras ooch allt utan att avlägna någon del -fröet är sprucket sas
Man kan ju alltid offra några fröer på det testet
För det är ju omöjligt att veta .. om just de "krasade " fröerna grodde, men grodde gjorde i alla fall några
Säkrare är sandpapper o blötläggning ..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon